Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Learning spaces and students' entrepreneurship: the strategy for the successful implementation of an E-Learning Café in Campus U. Porto

Learning spaces and students' entrepreneurship: the strategy for the successful implementation of an E-Learning Café in Campus U. Porto

Título
Learning spaces and students' entrepreneurship: the strategy for the successful implementation of an E-Learning Café in Campus U. Porto
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2013
Autores
Maria Pinto
(Autor)
REIT
Pedro Neto
(Autor)
FAUP
Andrea Vieira
(Autor)
FAUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 176-183
19th European University Information Systems Congress EUNIS 2013
Riga - Latvia, 11 a 14 de Junho 2013
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Outras ciências da engenharia e tecnologias
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Tecnologia > Tecnologia da informação ; Ciências Sociais > Ciências da educação > Educação > Pedagogia social
Outras Informações
Abstract (EN): Universities are facing demanding challenges due to the rising of life-long-learning needs and the responsibility to accommodate new and emerging technologies in the learning process. On the European Higher Education Area “learning” takes a primordial limelight. Also, in a globalized society where information and communication technologies play a major role, employers require higher education graduates not only to be excellent in communication and in the use of information, but also to think creatively, to be able to innovate, cooperate and compete across borders. The spatial configuration of learning spaces and the facilities and initiatives they accommodate are rather important to provide effective environments for learning, where diverse studying and cultural activities combine, motivating students to become more knowledgeable and equipped with the interdisciplinary and high level skills the 21st century society requires. The main objective of this work is to present and discuss the contribution of the e-Learning Café project of the University of Porto and of the successful implementation of its program, focused on diverse pedagogical and cultural activities, to the acquisition of students’ attitudes and skills essential to handle professional relationships and to facilitate learning, personal development and entrepreneurship.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: lmr@fe.up.pt
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
EUNIS_2013_Dørup _ElearningAward_ecafe Winning paper of the 2013 :: EUNIS Dørup E-learning Award 824.02 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-09-01 às 07:05:11 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias