Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > A rail network optimization model designed for freight traffic

A rail network optimization model designed for freight traffic

Título
A rail network optimization model designed for freight traffic
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2014
Autores
Luís Couto Maia
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
António Fidalgo do Couto
(Autor)
FEUP
Revista
Vol. 262 1 November 2014
Páginas: 209-222
ISSN: 2194-5357
Editora: Springer Nature
Indexação
Publicação em ISI Proceedings ISI Proceedings
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia civil
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia
Outras Informações
ID Authenticus: P-00G-1FM
Abstract (EN): The freight network optimization model presented in this chapter was developed as a support tool for planning and policy decisions involved in the improvement of rail networks on a regional and national level. It is based on a strategic traffic assignment model designed to model macro networks with a high aggregation level, being exclusively designed for freight traffic. The model contemplates road and rail transport modes, and considers two different types of cargo: intermodal cargo, which is generally transported in containers and is easily interchanged between different modes at intermodal terminals; and general cargo, which represents all the remaining cargo. The optimization process is based on a local search heuristic which delivers good solutions in a reasonable computing time, with the quality of each network improvement solution being assessed based on the reduction of the total generalized costs and CO2 emissions. This freight network optimization model is innovative in the fact that it is not limited, allowing for both the improvement of existing links as well as the construction of new ones, and not having a limit on the number or variety of network improvement possibilities. Its adaptability to different conditions is emphasized when the model is applied to a network under two different investment scenarios, by delivering considerably different solutions adapted to the conditions of each scenario. © Springer International Publishing Switzerland 2014.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 14
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

An Innovative Freight Traffic Assignment Model for Multimodal Networks (2013)
Poster em Conferência Nacional
Luis Maia; António Fidalgo Couto
Strategic Rail Network Optimization Model for Freight Transportation (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Luís Maia; António Fidalgo Couto
Development of a Strategic Freight Network Optimization (2011)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Luis Couto Maia; António Fidalgo Couto
A Strategic Rail Network Optimization Model for Freight Transportation (2013)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Luís Couto Maia; António Fidalgo Couto
A Rail Network Optimization Model Designed To Model Freight Networks At A Macro Level (2013)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Luís Couto Maia; António Couto

Da mesma revista

Preface (2015)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Rocha, A; Correia, AM; Costanzo, S; reis, lp
Preface (2020)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Silva, MF; Lima, JL; reis, lp; Sanfeliu, A; Tardioli, D
Preface (2018)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Costa, AP; reis, lp; De Souza, FN; António Paulo Moreira
Preface (2019)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Costa, AP; António Paulo Moreira; reis, lp
Preface (2017)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Rocha, Á; Correia, AM; Adeli, H; reis, lp; Costanzo, S

Ver todas (17)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-10-06 às 00:14:38 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias