Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Towards an autonomous and intelligent airline operations control

Towards an autonomous and intelligent airline operations control

Título
Towards an autonomous and intelligent airline operations control
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2012
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1429-1434
15th International IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC)
Anchorage, AK, SEP 16-19, 2012
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia de computadores
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-EHX
Abstract (EN): Studies have estimated that irregular operations (flights affected by a disruption) can cost between 2% and 3% of the airline annual revenue and that a better recovery process could result in cost reductions of at least 20%. Even for small airlines this can represent millions of Euros. In this paper we propose a multi-agent system (MAS) whose members represent the roles, functionalities and competences existing in a typical Airline Operations Control Centre (AOCC), the airline entity responsible for managing the impact of irregular events on planned operations. This multiagent based system produces intelligent solutions in the sense that its outcomes are the result of an autonomous reaction and adaption to changes in the environment, solving partial problems simultaneously. We tested our MAS using real data from TAP Portuguese airline company and experimentally compared our system with solutions found by the human operators on TAP Portugal AOCC. A comparison was also made with a more traditional sequential approach that is the typical method followed by AOCCs when solving disruptions. Results from those comparisons show that it is possible to reduce costs and have a better integrated solution with the proposed system.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: antonio.castro@fe.up.pt; arocha@fe.up.pt; eco@fe.up.pt
Nº de páginas: 6
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
itsc2012_ajmc_apr_eco_as_proceedings_0366 Artigo 1041.68 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

A New Approach for Disruption Management in Airline Operations Control (2014)
Livro
António J. M. Castro; Ana Paula Rocha; Eugénio Oliveira
Towards an organization of computers for managing airline operations (2016)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
António J. M. Castro; Ana Paula Rocha; Eugénio Oliveira
Towards an Organisation of Computers for Managing Airline Operations (2016)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
António J. M. Castro; Ana Paula Rocha; Eugénio Oliveira
Multi-Agent Learning in both Cooperative and Competitive Environments (2013)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Francisca Teixeira; Antonio J. M. Castro; Ana Paula Rocha; Eugénio Oliveira
Learning in heterogeneous environments: A case study (2014)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
António J. M. Castro; Ana Paula Rocha; Eugénio Oliveira

Ver todas (7)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-08 às 22:50:44 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias