Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Solving airline operations problems using specialized agents in a distributed multi-agent system

Solving airline operations problems using specialized agents in a distributed multi-agent system

Título
Solving airline operations problems using specialized agents in a distributed multi-agent system
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2008
Autores
Eugénio Oliveira
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 173-184
Enterprise Information Systems: 9th International Conference, ICEIS 2007
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Classificação Científica
FOS: Ciências exactas e naturais > Ciências da computação e da informação
CORDIS: Ciências Físicas > Ciência de computadores > Cibernética > Inteligência artificial
Outras Informações
ID Authenticus: P-004-34N
Abstract (EN): An airline schedule very rarely operates as planned. Problems related with aircrafts, crew members and passengers are common and the actions towards the solution of these problems are usually known as operations recovery. The Airline Operations Control Center (AOCC) tries to solve these problems with the minimum cost and satisfying all the required rules. In this paper we present the implementation of a Distributed Multi-Agent System (MAS) representing the existing roles in an AOCC, This MAS deals with several operational bases and for each type of operation problems it has several specialized software agents that implement different algorithms (heuristic, AI, OR, etc.), competing to find the best solution for each problem. We present a real case study taken from an AOCC where a crew recovery problem is solved. Computational results using a real airline schedule are presented, including a comparison with a solution for the same problem found by the human operators in the AOCC. We show that, even in simple problems and when comparing with solutions found by human operators, it is possible to find valid solutions, in less time and with a smaller cost.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: ajmc@fe.up.pt; eco@fe.up.pt
Nº de páginas: 12
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

A New Approach for Disruption Management in Airline Operations Control (2014)
Livro
António J. M. Castro; Ana Paula Rocha; Eugénio Oliveira
Studying the impact of the organizational structure on airline operations control (2014)
Capítulo ou Parte de Livro
Nuno Machado; António J. M. Castro; Eugénio Oliveira
Disruption management in airline operations control: an intelligent agent-based approach (2010)
Capítulo ou Parte de Livro
António J. M. Castro; Eugénio Oliveira
Airline Operations Control: a new concept for operations recovery (2011)
Capítulo ou Parte de Livro
António J. M. Castro; Eugénio Oliveira

Ver todas (24)

Das mesmas áreas científicas

Web mining for the integration of data mining with business intelligence in web-based decision support systems (2014)
Capítulo ou Parte de Livro
Marcos Aurélio Domingues; Alípio M. Jorge; Carlos Soares; Solange Oliveira Rezende
Using Multivariate Adaptive Regression Splines in the Construction of Simulated Soccer Team's Behavior Models (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pedro Henriques Abreu; Daniel Castro Silva; Joao Mendes Moreira; Luis Paulo Reis; Julio Garganta
Optimal leverage association rules with numerical interval conditions (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Alipio Mario Jorge; Paulo J Azevedo
Improving the accuracy of long-term travel time prediction using heterogeneous ensembles (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Joao Mendes Moreira; Alipio Mario Jorge; Jorge Freire de Sousa; Carlos Soares

Ver todas (56)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-08 às 22:57:00 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias