Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Changing Assessment for active learning in an Algebra course

Changing Assessment for active learning in an Algebra course

Título
Changing Assessment for active learning in an Algebra course
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Nacional
Ano
2022-05
Autores
Alfredo Soeiro
(Autor)
FEUP
Rui Jorge Gonçalves
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Paula Milheiro de Oliveira
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Nacional
Páginas: 196-201
CNaPPES.21: 7º Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior
12 a 16 de julho de 2021
Indexação
Google Scholar
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Tecnológicas
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): The course takes place in a Civil Engineering Integrated Master program. It has three hours of theoretical classes and two hours of practical classes each week. The contents are the usual of Algebra engineering courses. The assessment method used previously were two tests during the semester followed by exams to improve final grades or to have the chance of replacing failing grades. The percentage of success in the previous years was between 50% and 60%. Several reasons were presented as causes for these low rates of success. It was decided to innovate the assessment while trying to involve students along the semester. The upgrade consisted in including an evaluation of each student along the semester valued at 15% of the final grade. Each student was called randomly at least two times during the semester to solve on the board the problems assigned for each practical class and answer four questions during the theoretical sessions. This allowed to detect understanding problems of students, to motivate students to be prepared for each class and to value the work done along the semester besides the written tests.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
Livro de Atas_CNaPPES21 Livro actas CNAPPES 21 25795.25 KB
[71]2022_CNaPPES_ChangingAsessmentAlgebra_Livro-de-AtasCNaPPES21 published paper 366.27 KB
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-10-06 às 11:24:49 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias