Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The Identity of Psychology

The Identity of Psychology

Título
The Identity of Psychology
Tipo
Artigo em Revista Científica Nacional
Ano
2018
Autores
Miguel Ricou
(Autor)
FMUP
Cordeiro, SA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Franco, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lobo, CC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Outras Informações
ID Authenticus: P-00T-4H2
Resumo (PT):
Abstract (EN): <jats:p>Background: Today, psychology benefits from widespread acknowledgement, being taken into account and used in a growing number of spheres of society. Nonetheless, not always does this profession follow such acknowledgment, which becomes a real employabilityproblem for psychologists who are looking for a job in Portugal. Moreover, in an ever more specialized and flexible world in what concerns professional identities and careers, the development of psychology as a profession demands the establishment of guidelinesand limits, besides an introspective attitude about the current psychological practice. Otherwise, psychology as a profession risks losing its identity, shrinking with the pressure that is imposed on it by its different specialties and areas of action.Goals: We characterized the perceptions of Portuguese psychologists about the exclusive goal of psychological intervention, the tasks that are exclusively performed by psychologists and, also, the tasks that are performed by psychologists but which may also be performedby other professionals who are not psychologists. This analysis aimed to reveal if psychologists share a common and clear standing on this matter.Methods: We used a three open-answer question questionnaire, which was specifically designed for this study. Data analysis was performed using thematic categorical content analysis.Results: Our results stress that psychologists lack agreement concerning the three questions under study, which created a significant number of subcategories. Furthermore, we found answers that are clearly incorrect regarding these three issues, as well as a lack ofresponse from a few participants.Discussion: We discuss the potential implications of the results for psychologists¿ professional practice, as well as for the construction of a solid identity that may promote the general public¿s trust in psychologists. Also, we reflect on the need to define a single andexclusive goal for psychological intervention, one that is able to integrate the diversity of interventions in the field of psychology.</jats:p>
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Divulgação
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Sessões de leitura na promoção de educação para a cidadania junto de reclusos de português língua não materna (2018)
Artigo em Revista Científica Nacional
Fonseca, Ana Cristina Menezes; Carvalho, Ângela
Sessões de leitura na promoção de educação para a cidadania junto de reclusos de português língua não materna (2018)
Artigo em Revista Científica Nacional
Fonseca, Ana Cristina Menezes ; Ângela Carvalho
Riscos & Desafios (Risk & Challenges) Program in pandemic times: The students’ voice (2023)
Artigo em Revista Científica Nacional
Maria Paula Santos; Gizela Cardoso; Paula Silva; Carla Rocha
Mothers' eating styles influence on their feeding practices and on their children's appetite traits (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Viana, Victor; Almeida, P; Guardiano, M; Silva, Diana; Bruno M P M Oliveira; Antonio Guerra

Ver todas (6)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-07-26 às 12:24:14 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias