Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The Impact of Multisensory Instruction on Geosciences Learning and Students' Motivation

The Impact of Multisensory Instruction on Geosciences Learning and Students' Motivation

Título
The Impact of Multisensory Instruction on Geosciences Learning and Students' Motivation
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
Ferreira, FM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: GeosciencesImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 10
Páginas: 1-13
ISSN: 2076-3263
Editora: MDPI
Outras Informações
ID Authenticus: P-00T-2NV
Abstract (EN): We live in a multisensory world. However, in classrooms, unisensory approaches are preferred, although they are unnatural and usually demotivating for youngsters. We conducted this mix-method study to investigate the possible effects of a multisensory approach on geosciences learning among students at a primary school in Porto, Portugal. The cognitive outcome was assessed using a pre/post-test design, while motivation and other attitudinal parameters were studied using an anonymous questionnaire. The results revealed a higher mean score in post-tests for students attending multisensory classes and high levels of motivation. Therefore, we consider that multisensory instruction has a positive impact on geosciences learning and motivation, and proper measures should be adopted to propel its full and optimal application in schools.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Use of geogrids and recycled rubber in railroad infrastructure for enhanced performance (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Indraratna, B; Qi, Y; Ngo, TN; Rujikiatkamjorn, C; Neville, T; Fernanda Ferreira; Shahkolahi, A
Study on Methods to Control Interstory Deflections (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Khatami, SM; Naderpour, H; Razavi, SMN; Rui Carneiro de Barros; Jakubczyk Galczynska, A; Jankowski, R
Shoreline change and coastal erosion in West Africa: a systematic review of research progress and policy recommendation (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ankrah, Johnson; Monteiro, Ana ; Madureira, Helena

Ver todas (16)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-07-26 às 09:20:02 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias