Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Improved Concept Map-Based Teaching to Promote a Holistic Earth System View

Improved Concept Map-Based Teaching to Promote a Holistic Earth System View

Título
Improved Concept Map-Based Teaching to Promote a Holistic Earth System View
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
Ferreira, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rolo, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Moreira, B
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Melo, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: GeosciencesImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 10
Página Final: 8
ISSN: 2076-3263
Editora: MDPI
Outras Informações
ID Authenticus: P-00R-J0N
Abstract (EN): Like some other countries, seldom being sometimes addressed in classes, the Earth system approach is not emphasized enough in Portugal, nor is the interconnection between the geosphere, hydrosphere, atmosphere, and biosphere. To evaluate the Earth system holistic view of a group of 8th grade (13-15 years old) Portuguese students from a public school of the north of Portugal, an improved conceptual map-based to approach Earth system was investigated. After learning about concept mapping, students were asked to collaborate in the production of four conceptual maps regarding each one of the geochemical and biogeochemical cycles, further combining these maps in a common one. Through teamwork-based task, each group was asked to establish relations between the cycles, integrated into each one of the four Earth subsystems. The final combined maps demonstrated that, in the first phase, students had some difficulties in completing the pre-designed improved maps, being more evident in the rock cycle. Contrarily, the food chain cycle revealed fewer mistakes and more appropriate terms were added. In the second phase, the students exhibited difficulties in relating the cycles to the four subsystems and the remaining cycles, drawing many arrows without any kind of connecting words. Nevertheless, in general, students have realized how to build an improved concept map but do not possess a holistic view of the Earth system.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 16
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Use of geogrids and recycled rubber in railroad infrastructure for enhanced performance (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Indraratna, B; Qi, Y; Ngo, TN; Rujikiatkamjorn, C; Neville, T; Fernanda Ferreira; Shahkolahi, A
The Impact of Multisensory Instruction on Geosciences Learning and Students' Motivation (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ferreira, FM; Clara Vasconcelos
Study on Methods to Control Interstory Deflections (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Khatami, SM; Naderpour, H; Razavi, SMN; Rui Carneiro de Barros; Jakubczyk Galczynska, A; Jankowski, R
Shoreline change and coastal erosion in West Africa: a systematic review of research progress and policy recommendation (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ankrah, Johnson; Monteiro, Ana ; Madureira, Helena

Ver todas (16)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-10-05 às 18:38:20 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias