Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Child engagement in inclusive preschools: contributions of classroom quality and activity setting

Child engagement in inclusive preschools: contributions of classroom quality and activity setting

Título
Child engagement in inclusive preschools: contributions of classroom quality and activity setting
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2019
Autores
Vera Coelho
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Joana Cadima
(Autor)
FPCEUP
Revista
Vol. 30 6
Páginas: 800-816
ISSN: 1040-9289
Editora: Taylor & Francis
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-E24
Resumo (PT):
Abstract (EN):
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
800-816 1758.61 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

The quality of caregiver-child interactions in infant classrooms in Portugal: the role of caregiver education (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Sílvia Barros; Joana Cadima; Ana Isabel Pinto; Donna M. Bryant; Manuela Pessanha; Carla Peixoto; Vera Coelho
Stability and change in teacher-infant interaction quality over time (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Manuela Pessanha; Carla Peixoto; Sílvia Barros; Joana Cadima; Ana Isabel Pinto; Vera Coelho; Donna M. Bryant
Self-regulation, engagement, and developmental functioning in preschool-aged children (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vera Coelho; Joana Cadima; Ana Isabel Pinto; Cristiana Guimarães
Quality of infant child care and early infant development in Portuguese childcare centers (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ana Isabel Pinto; Joana Cadima; Vera Coelho; Donna M. Bryant; Carla Peixoto; Manuela Pessanha; Margaret R. Burchinal; Sílvia Barros

Ver todas (7)

Da mesma revista

Variations of quality of teacher-infant interactions across play and care routine activities (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Joana Cadima; Sílvia Barros; Donna M. Bryant; Carla Peixoto; Vera Coelho; Manuela Pessanha
Process quality in toddler classrooms in four european countries (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Joana Cadima; Cecília Aguiar ; Carolina Guedes; Olga Wyslowska; Jenni Salminen; Pauline Slot; M. Clara Barata; Marja-Kristiina Lerkkanen
Associations between early family risk, children's behavioral regulation, and academic achievement in Portugal (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Joana Cadima; Ana Gamelas; Megan McClelland; Carla Peixoto
Artistic activities in crèche and the quality of interactions (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mafalda Alvim Gonçalves; Teresa Aguiar; Carolina Guedes; Joana Cadima
A focus group study on participatory practices in early childhood education and care across four european countries (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Sílvia Barros; Vera Coelho; Olga Wysłowska; Efthymia Penderi; Helena Taelman; Sara Barros Araújo; E outros
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-08 às 02:38:55 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias