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GBT-based time-dependent analysis of steel-concrete composite beams including shear lag and concrete cracking effects

Título
GBT-based time-dependent analysis of steel-concrete composite beams including shear lag and concrete cracking effects
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
Henriques, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Goncalves, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carlos Sousa
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Camotim, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 150
ISSN: 0263-8231
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00R-W6M
Abstract (EN): In this paper, a GBT-based finite element previously developed by the authors for steel-concrete composite beams, which incorporates cross-section deformation (including shear lag effects) and concrete creep, is enhanced by including concrete cracking effects. In particular, a fixed smeared crack model with two orthogonal cracks is consistently combined with creep using a strain decomposition approach. As in the previous finite element, creep is modelled using a linear visco-elastic law and a Dirichlet series expansion of the creep function. A set of illustrative numerical examples is presented, to show the capabilities of the proposed element. For comparison purposes, shell finite element model results are provided. It is demonstrated that the proposed element makes it possible to obtain very accurate results with a relatively small number of cross-section deformation modes (cross-section DOFs) and finite elements, thus leading to significant computational savings with respect to shell element models.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 17
Documentos
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