Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Smartphone's Sensing Capabilities for On-Board Railway Track Monitoring: Structural Performance and Geometrical Degradation Assessment

Smartphone's Sensing Capabilities for On-Board Railway Track Monitoring: Structural Performance and Geometrical Degradation Assessment

Título
Smartphone's Sensing Capabilities for On-Board Railway Track Monitoring: Structural Performance and Geometrical Degradation Assessment
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2019
Autores
André Paixão
(Autor)
FEUP
Eduardo Fortunato
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rui Calçada
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 2019
Páginas: 1-13
ISSN: 1687-8086
Editora: Hindawi
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
INSPEC
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-ECA
Abstract (EN): Railway infrastructure managers run dedicated inspection vehicles to monitor the geometric quality of the track (among other aspects) to detect irregularities and ensure safe running conditions of railway lines, in accordance with specific regulations. Unfortunately, these inspections disturb the normal traffic operation, especially in networks with intense traffic; are generally carried out only a few times per year; and, consequently, do not provide prompt identification of critical situations. Considering the recent developments and cost reduction in sensing capabilities of smartphones, the authors present an approach to use these technologies to perform constant acceleration measurements inside in-service trains to complement the assessment of the structural performance and geometrical degradation of the tracks. Cross-correlation values above 0.85 were obtained between the standard deviations of the longitudinal level and the experimental vertical accelerations measured on-board a passenger train on an 11-km railway stretch. The results showed that the approach can be used to identify critical situations that affect the performance of the track, regarding passenger comfort, degradation rates, and risk of derailment. It may comprise a low-cost and crowdsourced complement to the general current practice of track geometric inspection by dedicated vehicles and contribute to an earlier detection of track malfunctions, consequently, to a more efficient maintenance planning and infrastructure management. © 2019 André Paixão et al.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Verification of Formulas for Periods of Adjacent Buildings Used to Assess Minimum Separation Gap Preventing Structural Pounding during Earthquakes (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Khatami, SM; Naderpour, H; Rui Carneiro de Barros; Jankowski, R
Monte Carlo Simulation to Evaluate Mould Growth in Walls: The Effect of Insulation, Orientation, and Finishing Coating (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ricardo M. S. F. Almeida; Eva Barreira
Characterisation of Portuguese RC Precast Industrial Building Stock (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Hugo Rodrigues; Romain Sousa; Hugo Vitorino; Nádia Batalha; Humberto Varum; Paulo A. L. Fernandes
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-08-30 às 20:34:42 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias