Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > PROFESSIONAL DEVELOPMENT AND INTERNATIONAL COOPERATION FOR CHEMISTRY TEACHER: ASSESSMENT ABOUT THE INTENT TO EDUCATIONAL CHANGE AFTER A CONTINUING EDUCATION PROGRAM IN PORTO, PORTUGAL

PROFESSIONAL DEVELOPMENT AND INTERNATIONAL COOPERATION FOR CHEMISTRY TEACHER: ASSESSMENT ABOUT THE INTENT TO EDUCATIONAL CHANGE AFTER A CONTINUING EDUCATION PROGRAM IN PORTO, PORTUGAL

Título
PROFESSIONAL DEVELOPMENT AND INTERNATIONAL COOPERATION FOR CHEMISTRY TEACHER: ASSESSMENT ABOUT THE INTENT TO EDUCATIONAL CHANGE AFTER A CONTINUING EDUCATION PROGRAM IN PORTO, PORTUGAL
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Carla Morais
(Autor)
FCUP
Amaral Rosa, MP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Eichler, ML
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Quimica NovaImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 40
Páginas: 105-112
ISSN: 0100-4042
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-3Y1
Abstract (EN): This article assesses the intention of chemistry teachers to integrate digital media in their classes. The evaluation was performed using a structured questionnaire after participation in two professional development actions. The formative sessions were designed with the aim of training the chemistry teachers for pedagogical integration of digital media in teaching chemistry in high school. The participants were 25 chemistry teachers from different regions of Brazil, who were participating in an international cooperation program for the professional development of teachers in Portugal. Data collection was conducted through questionnaires containing questions about the motivations for innovation in education, attitudes and beliefs in relation to the training actions and face the pedagogical integration of digital media in the chemistry discipline. The data analysis shows a remarkable behavioral intention of adopting the media which is positively correlated with the attitudes and perceptions of control and negatively with subjective norm. These results suggest that interventions focused on technical and pedagogical training centered on subject content are suitable for the professional development of teachers.
Idioma: Português
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

SOLID LIPID NANOPARTICLES: CLASSICAL METHODS OF LAB PRODUCTION (2011)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Souto, EB; Severino, P; Santana, MHA; Pinho, SC
Potentiometric detectors for flow injection analysis systems, evolution and application. (2000)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Couto, CMCM; Montenegro, MCBSM
HYDROGEN PRODUCTION BY ALKALINE WATER ELECTROLYSIS (2013)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Santos, DMF; Sequeira, CAC; José Luis Figueiredo
HEALTH BENEFITS OF COFFEE: MYTH OR REALITY? (2009)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Rita C Alves; Susana Casal; Beatriz Oliveira

Ver todas (41)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-09 às 06:54:12 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias