Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Technical and economic efficiency analysis of the Portuguese artisanal dredge fleet

Technical and economic efficiency analysis of the Portuguese artisanal dredge fleet

Título
Technical and economic efficiency analysis of the Portuguese artisanal dredge fleet
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2010
Autores
Manuela M. Oliveira
(Autor)
FEUP
Miguel B. Gaspar
(Autor)
FEUP
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 67 8
Páginas: 1811-1821
ISSN: 1054-3139
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia dos materiais
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia industrial
Outras Informações
ID Authenticus: P-003-1D6
Abstract (EN): An efficiency analysis of the commercial dredge fleet operating along the south coast of Portugal between 2005 and 2007 sought to determine the efficiency of the vessels using data envelopment analysis models, considering fixed inputs (vessel power, length, tonnage, and an indicator of stock biomass) and a variable input (number of days at sea). The annual quota per vessel was also included in the model as a contextual factor. In the technical-efficiency (TE) analysis, outputs were defined by the catch weight for each of the three target species (bivalves). Using price data for each species in the wholesale market, revenue efficiency was also estimated to complement the TE analysis. The advantage of the approach lies in the ability to separate technical aspects from allocative aspects in the efficiency assessment, allowing two-dimensional graphic representation of vessel performance. The procedure allows the identifi- cation of benchmark vessels, which maximized the catch weight of the species landed, given their inputs, as well as the vessels that selected the appropriate target species to maximize the revenue of the fishing activity, given output prices. The approach also allowed the specification of targets for inefficient vessels that correspond to the catch by species, permitting revenue maximization from fishing.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 11
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Enhancing the performance of quota managed fisheries using seasonality information: The case of the Portuguese artisanal dredge fleet (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Manuela Oliveira; Ana Maria Camanho; Miguel B. Gaspar

Da mesma revista

The trade of live crustaceans in Portugal: space for technological improvements (2008)
Artigo em Revista Científica Internacional
barrento, s; marques, a; pedro, s; vaz-pires, p; nunes, ml
The response of sound scatterers to El Nino- and La Nina-like oceanographic regimes in the southeastern Atlantic (2009)
Artigo em Revista Científica Internacional
Marek Ostrowski; Jose C B da Silva; Bomba Bazik Sangolay
The influence of catch quotas on the productivity of the Portuguese bivalve dredge fleet (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Oliveira, MM; Ana Maria Cunha Ribeiro dos Santos Ponces Camanho; Gaspar, MB
Potential effects of climate change on northwest Portuguese coastal zones (2009)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carlos Coelho; Raquel Silva; Fernando Veloso Gomes; Francisco Taveira Pinto
Nearshore, seasonally persistent fronts in sea surface temperature on Red Sea tropical reefs (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Jonathan N Blythe; Jose C B da Silva; Jesus Pineda

Ver todas (10)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-07 às 18:53:14 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias