Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Optimizing the train-catenary electrical interface in AC railways through dynamic control reconfiguration

Optimizing the train-catenary electrical interface in AC railways through dynamic control reconfiguration

Título
Optimizing the train-catenary electrical interface in AC railways through dynamic control reconfiguration
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
António Pina Martins
(Autor)
FEUP
V. Morais
(Autor)
FEUP
Adriano Carvalho
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Afonso, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00R-CFM
Abstract (EN): The power supply architecture of most AC electric railway vehicles is constituted by transformers and catenaries at increasingly high power levels. Inside the vehicles, the interface between the catenary and the DC-bus of the traction motors is based on a transformer and power electronics converters. A large part of these are AC-DC four quadrant converters that operate in parallel at relatively small switching frequencies. However, the use of the interleaving principle allows reaching a low harmonic distortion of the catenary current and imposing specific harmonic ranges in this current. Nevertheless, the current is not a pure sinusoidal wave and its harmonics can excite unwanted resonances due to the combined effect of the catenary distributed parameters, the substation equivalent impedance and the current frequency spectrum. This paper analyses this phenomenon and proposes a control strategy capable of minimizing the resonance effects in two different power supply architectures. © 2019 Antonio Martins et al.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Towards Smart Railways: A Charging Strategy for Railway Energy Storage Systems (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vítor F. Morais; João L. Afonso; António Pina Martins
Magnetostriction assessment with strain gauges and fiber bragg gratings (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Linhares, CC; Santo, JE; Teixeira, RR; Coutinho, CP; Tavares, SMO; Pinto, M; Costa, JS; Mendes, H; Monteiro, CS; Rodrigues, AV; Frazao, O
Evaluation of Static Synchronous Compensator and Rail Power Conditioner in Electrified Railway Systems Using V/V and Scott Power Transformers (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Luís Barros; Mohamed Tanta; António Pina Martins; João L. Afonso; José G. Pinto
Comparison between LightGBM and other ML algorithms in PV fault classification (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Monteiro, P; Lino, J; Rui Esteves Araújo; Costa, L
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-08-30 às 02:23:29 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias