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Strategic Offering for a Price-Maker Wind Power Producer in Oligopoly Markets Considering Demand Response Exchange

Título
Strategic Offering for a Price-Maker Wind Power Producer in Oligopoly Markets Considering Demand Response Exchange
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2015
Autores
Shafie khah, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Heydarian Forushani, E
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Golshan, MEH
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Moghaddam, MP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Sheikh El Eslami, MK
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 11
Páginas: 1542-1553
ISSN: 1551-3203
Editora: IEEE
Outras Informações
ID Authenticus: P-00J-Y58
Abstract (EN): This paper proposes an offering strategy for a wind power producer (WPP) that participates in both day-ahead (DA) and balancing oligopoly markets as a price maker. Penetration of demand response (DR) resources into smart grids is modeled by intraday demand response exchange (IDRX) architecture. A bilevel optimization framework is proposed based on multiagent system and incomplete information game theory. Modeling the WPPs in high penetration of wind power as price makers can reflect the capability of this market player to directly affect the market prices. Simulation results indicate that the price-taker model ofWPP is not accurate for WPPs that have significant market shares. By comparing the results obtained from modeling the WPPs as price makers with the ones as price takers, it can be concluded that WPPs have the market power not only to increase the prices of both DA and balancing markets, but also to reduce the amount of DR through IDRX market mechanism.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
Documentos
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