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A procedure for a mechanical evaluation of an undefined osteo-protective material

Título
A procedure for a mechanical evaluation of an undefined osteo-protective material
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2015
Autores
Marques, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Terroso, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Freitas, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
António Torres Marques
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Simoes, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 75
Páginas: 285-291
ISSN: 0001-4575
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00A-2ED
Abstract (EN): Falls represent a major care and cost problem to health and social services world-widely, since 50% of falls result in an injury. In this work, is proposed a methodology to evaluate protective pads materials and geometry performance, in order to reduce impact results in a fall event. Since the material properties and the pad geometry are the key factors to make the protection possible when a fall event occurs, our approach relies on the use of mechanical tests to evaluate the properties of the material and in the study of the pad response during a fall. For this, were used compression, tensile and instrumented falling weight tests, that allow a fully characterization of the materials that can be employed in the protective pads. Likewise, to gather precise information on falls events, in order to study the pad response during a fall, a set of laboratory fall trials were created using a camera-less inertial motion capture (mocap) system. This allow the acquisition of dynamic information of falls, namely acceleration and velocity that can be used to create a finite element analysis (FEA) model, where different segments from the human body can be evaluated when the protective pad is associated to it. Through the proposed methodology, different materials and pad geometries can be studied towards maximizing the performance of protection pads for falls. The mocap system allows the acquisition of fall data, and also the creation of a human body geometrical model, representative of the fall. From the mechanical trials, was showed that the spacer fabric embedded with silicone has the higher ability to reduce the peak force in case of impact when compared with all the other specimens. The compression and the tensile tests allow the mechanical definition of the material, and with this the material definition on the FEA model.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 7
Documentos
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