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Towards the Integration of Electric Buses in Conventional Bus Fleets

Título
Towards the Integration of Electric Buses in Conventional Bus Fleets
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2016-11
Autores
Diogo Santos
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Zafeiris Kokkinogenis
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Jorge Freire de Sousa
(Autor)
FEUP
Deborah Perrotta
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 88-93
ITSC 2016 - 19th IEEE International Conference on Intelligent Transportation Systems
Rio de Janeiro, 1 de novembro de 2016
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-CQ8
Abstract (EN): Private individual transportation is becoming cumbersome and expensive, as urban traffic turns more chaotic, fuel prices increase and the effects of pollutant emissions become evident. Public buses are an attractive approach to reducing the cars in use, as they mostly depend on preexistent infrastructure. Making these buses electric would mean even less tailpipe emissions and cheaper consumption costs, when compared to conventional vehicle fleets. However, fully electric bus fleets can prove disadvantageous. We can tackle this with a more conservative approach - using mixed bus fleets, comprised by both electric and conventional buses. This work intends on studying how to obtain a good balance of the different vehicle typologies in the fleet. To fulfill these goals, real data of a bus network in Porto, Portugal, is studied and an evolutionary algorithm devises mixed fleet arrangements, with a brief sensitivity analysis giving us an overview of how to improve our results. As a means of decision support, this work contributes not only with an approach to configure optimized mixed bus fleets, but also with general considerations for managing public transit with electric vehicle fleets.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
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