Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Nature-Based Solutions and the Decline of Pollution: Solving Problems to Learn Sustainable Development Goals

Nature-Based Solutions and the Decline of Pollution: Solving Problems to Learn Sustainable Development Goals

Título
Nature-Based Solutions and the Decline of Pollution: Solving Problems to Learn Sustainable Development Goals
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023
Autores
Pinto, T
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Education SciencesImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Página Final: 1135
ISSN: 2227-7102
Editora: MDPI
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Z-EJR
Abstract (EN): The Sustainable Development Goals (SDGs) are important issues that should be learned about in school, particularly those related to sustainable cities and communities. Target 6 of the 11th Goal mentions the special attention that should be paid to air quality. Nature-based solutions are a current theme that should be learned in school to empower students to contribute to planetary sustainability. In this context, a pedagogical intervention was developed through problem-based learning addressing air pollution. After two lessons of 50 min each, students presented a worksheet answered in groups, a group snapshot reflection, and the results of filling out a digital mural before and after the intervention. After a content analysis, the results of this evaluation study were reflected in the 105 students' increasing knowledge about nature-based solutions to improve air quality. A positive appreciation of problem-based learning as an active methodology that motivates and increases students' participation was also referred to.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Geology and Environment: A Problem-Based Learning Study in Higher Education (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pinto, T; Guerner Dias, AJ; Clara Vasconcelos

Da mesma revista

“The game changers”: How equity-driven pedagogical scaffolding reduces participation disparities in physical education (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ribeiro, Eugénio; Farias, Cláudio; Mesquita, Isabel
‘No one is left behind?’: A mixed-methods case study of equity and inclusion in physical education teacher education (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ribeiro, Eugénio Paiva Pereira ; Mesquita, Isabel Maria Ribeiro; Farias, Cláudio Filipe Guerreiro
The Social Motivational Orientations in Sport Scale (SMOSS): Validation for portuguese physical education students (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Bessa, Cristiana ; Silva, Sara Mesquita da; Farias, Cláudio; Mesquita, Isabel

Ver todas (45)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2025-06-30 às 08:52:05 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias