Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > A review of relevant parameters for assessing indoor air quality in educational facilities

A review of relevant parameters for assessing indoor air quality in educational facilities

Título
A review of relevant parameters for assessing indoor air quality in educational facilities
Tipo
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ano
2024
Autores
Branco, PTBS
(Autor)
FEUP
Sousa, SIV
(Autor)
FEUP
Dudzinska, MR
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ruzgar, DG
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Mutlu, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Panaras, G
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Papadopoulos, G
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Saffell, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Scutaru, AM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Struck, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Weersink, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 261
ISSN: 0013-9351
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-011-94V
Abstract (EN): Indoor air quality (IAQ) in educational facilities is crucial due to the extended time students spend in those environments, affecting their health, academic performance, and attendance. This paper aimed to review relevant parameters (building characteristics and factors related with occupancy and activities) for assessing IAQ in educational facilities, and to identify the parameters to consider when performing an IAQ monitoring campaign in schools. It also intended to identify literature gaps and suggest future research directions. A narrative literature review was conducted, focusing on seven key parameters: building location, layout and construction materials, ventilation and air cleaning systems, finishing materials, occupant demographics, occupancy, and activities. The findings revealed that carbon dioxide (CO2) levels were predominantly influenced by classroom occupancy and ventilation rates, while particulate matter (PM) concentrations were significantly influenced by the building's location, design, and occupant activities. Furthermore, this review highlighted the presence of other pollutants, such as trace metals, polycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs), carbon monoxide (CO), nitrogen dioxide (NO2), ozone (O3), and radon, linking them to specific factors within the school environment. Different IAQ patterns, and consequently different parameters, were observed in various school areas, including classrooms, canteens, gymnasiums, computer rooms, and laboratories. While substantial literature exists on IAQ in schools, significant gaps still remain. This study highlighted the need for more studies in middle and high schools, as well as in other indoor microenvironments within educational settings beyond classrooms. Additionally, it underscored the need for comprehensive exposure assessments, long-term studies, and the impacts of new materials on IAQ including the effects of secondary reactions on surfaces. Seasonal variations and the implications of emerging technologies were also identified as requiring further investigation. Addressing those gaps through targeted research and considering the most updated standards and guidelines for IAQ, could lead to define more effective strategies for improving IAQ and safeguarding the students' health and performance.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 15
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Survey on endocrine-disrupting chemicals in seafood: Occurrence and distribution (2022)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Cunha, SC; Menezes Sousa, D; Mello, FV; Miranda, JAT; Fogaca, FHS; Alonso, MB; Torres, JPM; Fernandes, JO
Polymeric membranes functionalized with nanomaterials (MP@NMs): A review of advances in pesticide removal (2023)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Sanoja Lopez, KA; Quiroz Suarez, KA; Duenas Rivadeneira, AA; Maddela, NR; Montenegro, MCBSM; Luque, R; Rodriguez Diaz, JM
Metabolomics perspectives of the ecotoxicological risks of polycyclic aromatic hydrocarbons: A scoping review (2024)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Paula Guedes de Pinho
Effects of microcystin-LR and cylindrospermopsin on plant-soil systems: A review of their relevance for agricultural plant quality and public health (2017)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Machado, J; Alexandre Campos; Vitor Vasconcelos; Freitas, M
UV-filters and musk fragrances in seafood commercialized in Europe Union: Occurrence, risk and exposure assessment (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cunha, SC; Trabalon, L; Jacobs, S; Castro, M; Fernandez Tejedor, M; Granby, K; Verbeke, W; Kwadijk, C; Ferrari, F; Robbens, J; Sioen, I; Pocurull, E; Marques, A; Fernandes, JO; Domingo, JL

Ver todas (44)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2025-06-19 às 17:15:38 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias