Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > LLC120

Inglês B2.3

Código: LLC120     Sigla: IB2.3

Ocorrência: 2010/2011 - 1S

Ativa? Sim
Unidade Responsável: Departamento de Estudos Anglo-Americanos
Curso/CE Responsável: Licenciatura em Línguas, Literaturas e Culturas

Ciclos de Estudo/Cursos

Sigla Nº de Estudantes Plano de Estudos Anos Curriculares Créditos UCN Créditos ECTS Horas de Contacto Horas Totais
CL 6 Plano Oficial - Variante de Linguística 2 - 6 52 162
LA 29 Pl. Oficial - Líng.Aplicadas-Rel. Empresariais 2 - 6 52 162
Pl. Oficial - Línguas Aplicadas- Tradução 2 - 6 52 162
LLC 68 Plano Bidisciplinar de Inglês/Alemão 2 - 6 52 162
Plano Bidisciplinar de Inglês/Espanhol 2 - 6 52 162
Plano Bidisciplinar de Português/Inglês 2 - 6 52 162
Plano Monodisciplinar - Inglês 2 - 6 52 162
Plano de Inglês (Via Ensino) Alemão 2 - 6 52 162
Plano de Inglês (Via Ensino) Espanhol 2 - 6 52 162
Plano de Inglês (Via Ensino) Francês 2 - 6 52 162
Plano Bidisciplinar de Inglês/Francês 2 - 6 52 162
LRI 34 Plano Oficial 2 - 6 52 162
Pl. Oficial - com Minor História 2 - 6 52 162
Pl. Oficial -Minor Est. Alemães 2 - 6 52 162
Pl.Oficial para - Minor Est. Ingleses 2 - 6 52 162
Pl.Oficial - Minor Est. Espanhóis 2 - 6 52 162
Pl.Oficial - Minor Est. Franceses 2 - 6 52 162

Língua de trabalho

Inglês

Objetivos

By the end of the first semester students should be able to do the following:

1. Scan texts for relevant information and grasp the main points;

2. Differentiate between weak and strong evidence;

3. Write down simple notes that will be of reasonable use for essay or revision purposes;

4. Provide concrete supporting evidence when writing;

5. Participate in a Tutorial Discussion Group;

6. Respond effectively to practical and factual questions arising from the Tutorial Discussion;

Programa

Themes:
1. Impressions
2. Generation Differences
3. Gold and Money

Grammar:
1) Simple sentences and verbs
2) Tenses
3) Modals
4) Negatives & Questions
5) The Passive

Skills work:
1. Speaking: A person who made a strong impression on you; school exchanges; your most treasured possession.
2. Listening: talking about self imagwe., interview with parents; discussing money.
3. Reading: Famous people; problem parents; Gold.
4. Writing: biographies; description and discusssion.

Bibliografia Obrigatória

Cox, K and Hill, D; EAP NOW!, Longman/Pearson, 2004. ISBN: 1740910745
Yule, G; Oxford Practice Grammar Advanced, OUP, 2006. ISBN: 0-19-430916-9

Métodos de ensino e atividades de aprendizagem

This will be divided into two parts: ORAL/AURAL evaluation (listening, speaking, discusssion groups, storytelling, debates, dictation, oral exam on set books) and WRITTEN evaluation (reading comprehension, essay writing, Use of English tests).

Palavras Chave

Humanidades

Tipo de avaliação

Avaliação distribuída sem exame final

Componentes de Avaliação

Descrição Tipo Tempo (Horas) Peso (%) Data Conclusão
Participação presencial (estimativa) Participação presencial 56,00
Testes escritos Exame 6,00 2010-12-15
Leituras e pesquisa Trabalho escrito 56,00 2011-01-05
Total: - 0,00

Componentes de Ocupação

Descrição Tipo Tempo (Horas) Data Conclusão
Preparação para os testes Estudo autónomo 44 2011-01-07
Total: 44,00

Obtenção de frequência

According to FLUP regulations

Fórmula de cálculo da classificação final

Evalauation will be divided into 60% for writing and 40% for oral/aural.

Provas e trabalhos especiais

Tutorial Discusssion Groups.

Avaliação especial (TE, DA, ...)

Worker Student Test in January.

Melhoria de classificação

According to FLUP regulations

Observações

Classes and evaluation will be conducted in English.
Recomendar Página Voltar ao Topo