Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > LLC060

Inglês C1.2

Código: LLC060     Sigla: IC1.2

Ocorrência: 2008/2009 - 2S

Ativa? Sim
Unidade Responsável: Departamento de Estudos Anglo-Americanos
Curso/CE Responsável: Licenciatura em Línguas, Literaturas e Culturas

Ciclos de Estudo/Cursos

Sigla Nº de Estudantes Plano de Estudos Anos Curriculares Créditos UCN Créditos ECTS Horas de Contacto Horas Totais
LA 17 Pl. Oficial - Línguas Aplicadas- Tradução 3 - 6 52 162
LLC 49 Plano Bidisciplinar de Inglês/Alemão 3 - 6 52 162
Plano Bidisciplinar de Inglês/Espanhol 3 - 6 52 162
Plano Bidisciplinar de Português/Inglês 3 - 6 52 162
Plano Monodisciplinar - Inglês 3 - 6 52 162
Plano de Inglês (Via Ensino) Alemão 3 - 6 52 162
Plano de Inglês (Via Ensino) Espanhol 3 - 6 52 162
Plano de Inglês (Via Ensino) Francês 3 - 6 52 162
Plano Bidisciplinar de Inglês/Francês 3 - 6 52 162
LRI 30 Plano Oficial 3 - 6 52 162
Pl. Oficial - com Minor História 3 - 6 52 162
Pl. Oficial -Minor Est. Alemães 3 - 6 52 162
Pl.Oficial para - Minor Est. Ingleses 3 - 6 52 162
Pl.Oficial - Minor Est. Espanhóis 3 - 6 52 162
Pl.Oficial - Minor Est. Franceses 3 - 6 52 162

Língua de trabalho

Inglês

Objetivos

By the end of C1.2/English 6 students should be able to do the following:

1. Communicate with the emphasis on how well it is done, in terms of appropriacy, sensitivity and the capacity to deal with unfamiliar topics
2. Contribute effectively to classes and tutorials with a good degree of accuracy, fluency and range of expression, coping with abstract topics.
3. R ead quickly enough to cope with an academic course, read the media for information and understand non-standard correspondence.
4. Research and write an academic esay on comparing and contrasting and/or cause and effect, involving inferring meaning from charts and graphs.
5. Dissecting essay questions for meaning.
6. Write an abstract for an academic paper.

Programa

C1.2 THEMES:

1. Language: Persuasion and Critical thinking.
2. A Global Connection - cross-cultural communication.
3. A study of British televised comedy.

C1.2 GRAMMAR:

1. Relative clauses and Participle clauses.
2. Pronouns, substitution and ellipsis.
3. Adjectives and adverbs: Position, Gradable and Non-Gradable.
4. Adverbial Clauses and Conjunctions; Conditionals.
5. Prepositions, Prepositional verbs and nouns.
6. Organising Information: Fronting and Inversion.


C1.2 SKILLS WORK:

1. Listening: Critical thinking - reflecting on cultural aspects of persuasion. Note-taking from a lecture.
2. Reading: Finding implied meaning from a text. Interpreting information from charts and graphs.
3 Speaking: Tutorial participation skills. Explaining grammar features of your own language. Cross cultural discussion of common beliefs and practices.
4. Writing: Summary / précis writing. Writing a curriculum vitae and a letter applyng for a job. Abstracts and introductions. Describing charts and graphs.









Bibliografia Obrigatória

Hewings, Martin.; Advanced Grammar in Use., Cambridge University Press., 2005. ISBN: 0 - 521 - 61403 - 1
Cox, Kathy and Hill, David.; EAP Now! English for Academic Purposes., Pearson/Longman., 2004. ISBN: 1 - 74091 - 073 - 7
Macmillan, 2002; Macmillan E nglish Dictionary for Advanced Learners, Macmillan, 2002. ISBN: 0 - 333 99253 - 9

Métodos de ensino e atividades de aprendizagem

A communicative approach with the emphasis on developing students' accuracy and fluency in written and spoken English

Software

Not applicable

Tipo de avaliação

Avaliação distribuída com exame final

Componentes de Avaliação

Descrição Tipo Tempo (Horas) Peso (%) Data Conclusão
Aulas da disciplina (estimativa) Participação presencial 56,00
Provas Escritas e Orais Exame 6,00 2009-06-30
Projectos e trabalhos de casa Trabalho escrito 40,00
Total: - 0,00

Componentes de Ocupação

Descrição Tipo Tempo (Horas) Data Conclusão
Estudo Individual e em grupo Estudo autónomo 40
Orientação Tutorial Frequência das aulas 20
Total: 60,00

Obtenção de frequência

75% attendance.

Fórmula de cálculo da classificação final

40% in written and oral tests during the semester, 40% in a Final Use of English Test and 20% in a Final Oral. Pass mark: 10/20

Provas e trabalhos especiais

Tutorial Oral Presentation.

Avaliação especial (TE, DA, ...)

Not applicable

Melhoria de classificação

According to FLUP regulations

Observações

Classes in English.
Recomendar Página Voltar ao Topo