Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Learner code-switching versus English only

Learner code-switching versus English only

Título
Learner code-switching versus English only
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2012-07
Revista
Título: ELT JournalImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 66 3
Páginas: 293-303
ISSN: 0951-0893
Indexação
Publicação em Scopus Scopus
BASE - Bielefeld Academic Search Engine
ProQuest
Classificação Científica
CORDIS: Humanidades > Ciências da linguagem > Línguas
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): This article describes a study into the functions of code-switching in EFL classes at a Colombian language school. It was undertaken to decide whether the official ‘English-only’ policy in place in this and other classrooms is pedagogically justified. The results suggest that code-switching may not necessarily be connected to ability level and serves multiple communicative and learning purposes. This indicates not only that total proscription of L1 is ill-advised, but that the mother tongue can be usefully exploited for learning, for example when performing contrastive analysis. However, factors including learners’ expectations, the positive motivational effects of learning L2 strategies for dealing with communication breakdowns, the importance of exposure to and practice of the target code, and the need to prepare learners for L2-only contexts call for a common-sense approach where exploitation of L1 is counterbalanced with efforts to teach communicative functions in L2, and some strategies are suggested for achieving this.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Das mesmas áreas científicas

Feliz Dia Mundial da Língua Portuguesa de 2020! (2020)
Outras Publicações
Veloso, João
Timão de Atenas (2016)
Livro
Shakespeare, William ; Ribeiro, Nuno Pinto
Sister, can you hear the deep blue of the sea? (2018)
Livro
Barata, Gilda Nunes ; Vasconcelos, Filomena
Para lá da tarefa: implicar os estudantes na aprendizagem de línguas estrangeiras no ensino superior (2019)
Livro
Almeida, José Domingues de ; Auf der Maur Tomé, Simone ; Bacquelaine, Françoise ; Lorenzo, Mónica; Duarte, Isabel Margarida ; Hurst, Nicolas ; Kind, Anette ; Nicolás Martínez, Pilar; Rodrigues, Sónia Valente

Ver todas (87)

Recomendar Página Voltar ao Topo