Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Physlets and Open Source Physics for Portuguese teachers and students [Physlets e Open Source physics para professores e estudantes Portugueses]

Physlets and Open Source Physics for Portuguese teachers and students [Physlets e Open Source physics para professores e estudantes Portugueses]

Título
Physlets and Open Source Physics for Portuguese teachers and students [Physlets e Open Source physics para professores e estudantes Portugueses]
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2014
Autores
Carvalho, PS
(Autor)
FCUP
Christian, W
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Belloni, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Classificação Científica
FOS: Ciências médicas e da saúde
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-A3X
Abstract (EN): Nowadays, many teachers use in their teaching practice, educational software for teaching physics. Much of this software results in multimedia applications, where we highlight the simulations and educational videos. Despite the quality of the materials available on the Internet, one of the problems that teachers face is the frequently lack of adequate teaching suggestions of exploitation, that make use of these resources for interactive teaching tools. By Interactive Learning, we refer to "all education designed to promote conceptual learning through interactive engagement of students in activities heads-on (always) and hands-on (usually), which yield immediate feedback through discussion with peers and/or teachers" (Hake, 1998). In this context, the use of mathematical modeling related either to the algorithm behind the simulations, either as an analysis of data collected from that, is an asset in conceptual learning of students that is rarely addressed by national programs and consequently by teachers. This paper presents two projects (Physlets and Open Source Physics) to produce interactive materials, accessible via the Web and which can now be used by Portuguese pupils and teachers.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Necessitamos realmente de metodologias qualitativas na investigação em educação? (2015)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Costa, AP; de Souza, FN; reis, lp
Unmanned: dimensão cívica e política de um videojogo (2018)
Artigo em Revista Científica Nacional
Lucinda Saldanha; Marta Pinto; Pedro D. Ferreira
Repensar as lideranças escolares em questões de aprendizagem e equidade (2015)
Artigo em Revista Científica Nacional
Elisabete Ferreira; Adélia Lopes; José Alberto Correia
Reconfiguring education and research in the European Higher Education Area (2018)
Artigo em Revista Científica Nacional
António M. Magalhães; Amélia Veiga

Ver todas (30)

Recomendar Página Voltar ao Topo