Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > University classrooms and students' compatibility.

University classrooms and students' compatibility.

Título
University classrooms and students' compatibility.
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2014
Autores
Luís S. Sousa
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Maria Eugénia Pinho
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Pedro Arezes
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1055-1066
5th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics AHFE 2014
Kraków, Poland, 19-23 July 2014
Indexação
Publicação em Scopus Scopus
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Outras ciências da engenharia e tecnologias
Outras Informações
Abstract (EN): chairs and 4 tables) available in the classrooms of the Faculty of Engineering of the University of Porto (FEUP). 206 students (131 males and 75 females) from different courses, with ages ranging from 18 to 35 years old, were meas-ured by using both a stationary and a portable anthropometer. A set of 14 static anthropometric dimensions were collected. This enabled the creation of the anthropometric database of the faculty’s student population. Students’ majority (69.9%) reported feeling discomfort while using the classroom furniture. The interpretation of the obtained factor plans highlights not only a difference between genders, but also differences regarding the importance of anth-ropometric variables in the explanation of the perceived comfort. The results show that most of the chairs are in-compatible with users’ characteristics, being noticeable a significant difference between fixed and adjustable type chairs. Likewise, when used with the chairs, tables also revealed significant incompatibilities. This study seems to indicate that classroom furniture is usually selected and acquired without due previous ergonomic concern, which often results in its inadequacy and mismatch with the end users anthropometric characteristics.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: In Advances in Ergonomics In Design, Usability & Special Populations (Part I) (Vol. 16) Edited by T. Ahram, W. Karwowski & T. Marek ISBN 978-1-4951-1572-1
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo