Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Maria Ellison

Maria Ellison

Fotografia de Maria Elizabeth Ellison de Matos
Nome: Maria Elizabeth Ellison de Matos
Sigla: MEEM
Estado: Ativo
0000-0001-9060-4147
7614-5C18-10E8
Extensão Telefónica: 4304
Salas: A262

Funções

Categoria: Professor Auxiliar
Carreira: Pessoal Docente de Universidades
Grupo profissional: Docente
Departamento: Departamento de Estudos Anglo-Americanos

Cargos

Cargo Data de Início
Director de Curso de Mestrado Mestrado em Ensino do Inglês e de Língua Estrangeira no 3º Ciclo do Ensino Básico e no Ensino Secundário, nas áreas de especialização de Alemão ou Espanhol ou Francês 2023-03-08
Director de Curso de Mestrado Mestrado em Ensino de Inglês no 1º Ciclo do Ensino Básico 2023-03-08
Membro da Comissão Cientifica Mestrado em Ensino de Português e de Língua Estrangeira no 3º Ciclo do Ensino Básico e no Ensino Secundário nas áreas de especialização de Alemão ou Espanhol ou Francês ou Inglês 2023-04-18
Docente Responsável de Curso de Educação contínua Estratégias para o desenvolvimento da linguagem e da alfabetização nas salas de aula primárias bilíngues 2020-11-18
Docente Responsável de Curso de Educação contínua PRR - CLIL no 1º Ciclo do Ensino Básico 2021-10-25
Docente Responsável de Curso de Educação contínua PRR - Inglês para Professores de CLIL 2022-03-30
Docente Responsável de Curso de Educação contínua PRR - Para uma compreensão da CLIL: perspectivas e práticas 2023-04-04
Docente Responsável de Curso de Educação contínua Prova de Diagnóstico (Inglês) 2023-04-19
Docente Responsável de Curso de Educação contínua CLIL no Ensino Superior. Small Private Online Course (SPOC) for self Study 2023-05-08

Apresentação Pessoal

Qualifications

Doctorate in Didactics of Languages (Ph.D), Faculdade de Letras, Universidade do Porto (2014).Thesis: CLIL as a Catalyst for Developing Reflective Practice in Foreign Language Teacher Education.  Masters in Teaching English to Speakers of Other Languages (MA in TESOL), University of Manchester (2008). Dissertation: Developing Initial Teacher Education through Action Research. Bachelor of Education (B.Ed Hons 4 + 1 years) in Primary Education. Bath College of Higher Education (now Bath Spa University College) (1989). Individual study: Bilingualism: Attitudes of teachers and pupils, and consequences for British state schools.

Other relevant qualifications in TEFL

Royal Society of Arts/UCLES (University of Cambridge Examinations Syndicate) Diploma in Teaching English as a Foreign Language to Adults (1995). Royal Society of Arts Certificate in Teaching English as a Foreign Language (1989).

Convener of the Working CLIL Research strand of CETAPS https://www.cetaps.com/clil/

Research interests

Content and Language Integrated Learning (CLIL) in compulsory education; Integrating Content and Language in Higher Education (ICLHE); Language awareness across the curriculum; The affective domain in foreign language teaching; Dimensions of teacher reflection; Teaching English to Young Learners (5-11 years); Action research in language teacher education.

Current projects

Erasmus + : STEAM Tales: Enhancing STEAM education through storytelling and hands-on learning https://www.steamtales.eu/

COST -  CLIL Network for Languages in Education: Towards Bi- and multilingual disciplinary literacies (CLILNetLE). Management committee for Portugal https://www.cost.eu/actions/CA21114/

The 'Go-CLIL' project at Escola Dr. Joaquim  Gomes Ferreira Alves, Valadares. Pedagogic coordinator.

Recent publications Click here

Awards

European Language Label Award - Selo Europeu  (2008) and Label of Labels Award (2012) for the STEPS-UP project (Support for Teaching English in Primary Schools) with Fátima Vieira. The STEPS-UP project is a case study for NELLIP (Network of European Language Labelled Initiatives).

Investigação

Categoria: Não definida
Centro de Investigação & Desenvolvimento: Centre for English, Translation and Anglo-Portuguese Studies
Faculdade: Faculdade de Letras da Universidade do Porto
Recomendar Página Voltar ao Topo