Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > LLC121

Inglês B2.4

Código: LLC121     Sigla: IB2.4

Ocorrência: 2009/2010 - 2S

Ativa? Sim
Unidade Responsável: Departamento de Estudos Anglo-Americanos
Curso/CE Responsável: Licenciatura em Línguas, Literaturas e Culturas

Ciclos de Estudo/Cursos

Sigla Nº de Estudantes Plano de Estudos Anos Curriculares Créditos UCN Créditos ECTS Horas de Contacto Horas Totais
LA 24 Pl. Oficial - Líng.Aplicadas-Rel. Empresariais 2 - 6 52 162
Pl. Oficial - Línguas Aplicadas- Tradução 2 - 6 52 162
LLC 72 Plano Bidisciplinar de Inglês/Alemão 2 - 6 52 162
Plano Bidisciplinar de Inglês/Espanhol 2 - 6 52 162
Plano Bidisciplinar de Português/Inglês 2 - 6 52 162
Plano Monodisciplinar - Inglês 2 - 6 52 162
Plano de Inglês (Via Ensino) Alemão 2 - 6 52 162
Plano de Inglês (Via Ensino) Espanhol 2 - 6 52 162
Plano de Inglês (Via Ensino) Francês 2 - 6 52 162
Plano Bidisciplinar de Inglês/Francês 2 - 6 52 162
LRI 27 Plano Oficial 2 - 6 52 162
Pl. Oficial - com Minor História 2 - 6 52 162
Pl. Oficial -Minor Est. Alemães 2 - 6 52 162
Pl.Oficial para - Minor Est. Ingleses 2 - 6 52 162
Pl.Oficial - Minor Est. Espanhóis 2 - 6 52 162
Pl.Oficial - Minor Est. Franceses 2 - 6 52 162

Língua de trabalho

Inglês

Objetivos

By the end of the second semester students should be able to do the following:

1. Keep up a conversation on personal experiences and events currently in the news

2. Make notes while someone is talking

3. Understand detailed instructions or advice

4. Consider writing styles of different countries

5. Write an article and/or report, based on a topical issue

Programa

Themes:
1.
a. Conflict & Resolution
b. The News

2. The English Language (aspects of its history and varieties.)

Grammar:
1. Articles and nouns
2. Determiners and quantifiers
3. Pronouns, substitution and elipsis
4. Adjectives and adverbs
5. Prepositions

Skills work:
1. Speaking: tutorial participation skills; further presentation skills and oral discourse markers.
2. Listening: listening for non-linguistic cues; telling the difference between fact and opinion.
3. Reading: text types; note taking from whole books; newspaper editorial; identifying bias, connotations and attempts to influence; becoming a critical reader.
4. Writing: paragraph formatting and development; topic sentences; writing a newspaper report
5. Study skills: time management; English for the Internet age; learner independence;
Bibliografia Principal.
Cox, K. and Hill, D." EAP Now! English for Academic Purposes"., Australia: Pearson/Longman., 2004.
Yule, G. "Oxford Practice Grammar - Advanced", Oxford: Oxford University Press., 2006.
Bryson, B. "Shakespeare - The World As a Stage"., Harper Press, 2007

Métodos de ensino e atividades de aprendizagem

This will be divided into two parts: ORAL/AURAL evaluation (listening, speaking, tutorial group presentations on topics, storytelling, debates, dictation, oral exam on set books) and WRITTEN evaluation (reading comprehension, essay writing, use of English tests).

Tipo de avaliação

Avaliação distribuída sem exame final

Componentes de Avaliação

Descrição Tipo Tempo (Horas) Peso (%) Data Conclusão
Participação presencial (estimativa) Participação presencial 0,00
PARTICPAÇÃO PRESENCIAL Exame 56,00 2010-06-05
AVALIAÇAO Exame 6,00 2010-06-30
PROJECTOS Defesa pública de dissertação, de relatório de projeto ou estágio, ou de tese 40,00 2010-06-05
TRABALHO Exame 20,00 2010-06-05
Total: - 0,00

Componentes de Ocupação

Descrição Tipo Tempo (Horas) Data Conclusão
ESTUDO Estudo autónomo 40 2010-06-05
Total: 40,00

Obtenção de frequência

75% attendance.

Fórmula de cálculo da classificação final

Evaluation will be divided into 60% written and 40% oral/aural.

Provas e trabalhos especiais

Tutorial group presentation

Avaliação especial (TE, DA, ...)

Not applicable

Melhoria de classificação

According to FLUP regulations

Observações

Classes and evaluation will be conducted in English.
Recomendar Página Voltar ao Topo