Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > How to quantify impacts of low-cost solutions to mitigate indoor air pollution (IAP) in schools?

How to quantify impacts of low-cost solutions to mitigate indoor air pollution (IAP) in schools?

Título
How to quantify impacts of low-cost solutions to mitigate indoor air pollution (IAP) in schools?
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2022-06
Autores
Branco, PTBS
(Autor)
FEUP
Sousa, SIV
(Autor)
FEUP
Morawska, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Annesi-Maesano, I
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Sá, JP
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
17th International Conference on Indoor Air Quality and Climate, INDOOR AIR 2022
12 June 2022 through 16 June 2022
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Y-EWK
Abstract (EN): After presentations and final discussion with all the participations, the main highlights/recommendations from this workshop are summarised in this section. Awareness of the impacts of IAP on health is still needed in the school community and can be done using low-cost monitoring. Moreover, if children are engaged in the monitoring (e.g. part of the curricula), they can take home the message, which helps to raise awareness. At the same time, low-cost monitoring serves as a guide to mitigate IAP and to implement simple and low-cost measures, such as increasing natural ventilation (cross-ventilation) and portable air cleaners (HEPA filter). The impact of IAP mitigation measures should be communicated regarding health benefits to increment children and school staff engagement in IAP reduction. For that, a multipollutant approach should be favoured, although its implementation has many challenges. © 2022 17th International Conference on Indoor Air Quality and Climate, INDOOR AIR 2022. All rights reserved.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Recomendar Página Voltar ao Topo