Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Start > Publications > View > Educação patrimonial: criar e conceptualizar vínculos. Uma entrevista com Olaia Fontal
Publication

Educação patrimonial: criar e conceptualizar vínculos. Uma entrevista com Olaia Fontal

Title
Educação patrimonial: criar e conceptualizar vínculos. Uma entrevista com Olaia Fontal
Type
Article in National Scientific Journal
Year
2023
Authors
Fontal, Olaia
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Nascimento, Elisa de Noronha
(Author)
FLUP
Martins, Patrícia Roque
(Author)
Other
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Indexing
DOAJ
ERIH Plus
BASE - Bielefeld Academic Search Engine
Google Scholar
Worldcat OCLC
Latindex
Other information
Resumo (PT): Olaia Fontal concedeu-nos esta entrevista a 26 de junho de 2023, numa conversa virtual. Nesta entrevista Olaia relatou o seu percurso no campo da educação patrimonial e o seu entendimento sobre este conceito, apresentando, igualmente, a trajetória do Observatório de Educação Patrimonial em Espanha (OEPE) e da Rede Internacional de Educação Patrimonial (RIEP), desde a sua criação à atualidade. Procurou, também, clarificar a ideia da educação patrimonial em espaços formais, não formais e informais e as ligações que tem desenvolvido com os museus enquanto elementos de investigação. A sua função como docente universitária e as relações que estabelece entre a educação patrimonial e a formação de mestres do ensino primário são, igualmente, abordadas. Por fim, Olaia, revela o futuro que imagina para a educação patrimonial em Espanha.
Abstract (EN): On 26th June 2023, Olaia Fontal granted us this interview during a virtual conversation. In this interview, Olaia shared her journey in the field of heritage education and her interpretation of this concept. She also presented the evolution of The Spanish Heritage Education Observatory (SHEO) and of The International Network on Heritage Education (INHE), from their inception to the present day. Furthermore, she focused on the notion of heritage education within formal, non-formal, and informal settings, as well as the connections she has forged with museums as research components. Her role as a university lecturer and the associations she establishes between heritage education and the training of primary school teachers were also discussed. Lastly, Olaia outlined her vision for the future of heritage education in Spain.
Language: Spanish
Type (Professor's evaluation): Scientific
No. of pages: 19
Documents
File name Description Size
midas-4524 227.60 KB
Related Publications

Of the same journal

Midas : Museus e Estudos Interdisciplinares, nº 18 (2024) "Varia" (2024)
Another Publication in a National Scientific Journal
Noronha, Elisa
Repensar o museu e a museologia a partir da prática colaborativa com os povos indígenas: entrevista com Marília Xavier Cury (2024)
Article in National Scientific Journal
Cury, Marília Xavier; Noronha, Elisa; Martins, Patrícia Roque
Objetos e museus: biografias, narrativas e vínculos identitários (2017)
Article in National Scientific Journal
Semedo, Alice ; Fontal, Olaia; Ibanez, Alex
Midas : museus e estudos interdisciplinares. Nº 5 (2015) (2015)
Article in National Scientific Journal
Carvalho, A.; Casaleiro, P. ; Rodrigues, P.; Silva, R. H. E ; Semedo, Alice
Recommend this page Top