Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Projetos > Projeto/Contrato PS:2021-1-IT02-KA220-SCH-000032570

Projeto/Contrato PS:2021-1-IT02-KA220-SCH-000032570

Início Aprovado Em Curso Concluído Encerrado

Estado
Projeto Em CursoEm Curso
Publicação
PublicadoPublicado
Dados Gerais
Código: 78847
 
Referência: 2021-1-IT02-KA220-SCH-000032570
Nome Curto: INES
Título: INES - Innovative teaching and learning paths for the prevention of new drugs abuse
Financiamento Competitivo: Não
Envolve empresas?: Não
Nº de Instituições Participantes: 4
Âmbito
Tipo: Projeto Financiado
 
Âmbito Geográfico: Internacional
 
Tipo de Ação: Cooperação
Financiamento
Programa: E+ - Erasmus+
Instituição Financiadora: Comissão Europeia
Âmbito Geográfico Financeiro: Internacional
Data de Contrato de Financiamento: 2022-02-01
Entidade Pagadora: ALMA MATER STUDIORUM - UNIVERSITA DI BOLOGNA
Calendarização
Data de Início Previsto: 2021-11-01
Data de Início Efetivo: 2021-11-01
Data de Conclusão Prevista: 2024-11-01
Data de Conclusão Efetiva: 2024-10-31
Orçamento
Moeda: EUR
 
Orçamento Global Aprovado: 54.095,00 EUR
Detalhes
Resumo: New Psychoactive Substances (NPS) represent a large and increasing group of chemical compounds mainly of synthetic
nature, characterized by pharmacological and toxicological properties particularly dangerous for the health of consumers.
As underlined in the last European Drug Report (EMCDDA, 2018) the "New psychoactive substances continue to
challenge public health: [the priority is] to identify and respond to the emergence of drugs that has been lacking
elsewhere".
Resultados: New Psychoactive Substances (NPS) represent a large and increasing group of chemical compounds mainly of synthetic nature, characterized by pharmacological and toxicological properties particularly dangerous for the health of consumers. As underlined in the last European Drug Report (EMCDDA, 2018) the “New psychoactive substances continue to challenge public health: [the priority is] to identify and respond to the emergence of drugs that has been lacking elsewhere”. It is important to clearly identify the specific characteristics of the “market” where NPS are available, and who the target groups (consumers) of this type of compound are. At a European level, it is estimated that about 5% of young Europeans aged between 15 and 24 years had already consumed, at least, one of these new drugs (Flash Eurobarometer, 2011). The ESPAD Report (2015) identified, for example, a growing number (3-4%) of 15-to 16-year-old school students in 24 European countries who frequently use NPS. In the EU countries involved in this project, some scientific studies (DGS, 2012), underline a greater NPS consumption trend among minors. With the aforementioned premise that the majority of the “new consumers” of NPS comes from the 15-16 years old age group, the school can certainly represent a significant environment where knowledge can be improved and effective strategies can be developed to promote student’s agency, students’ reflexive capacity, and key competencies to tackle early school leaving and to tackle the abuse of the above-mentioned substances. In order to promote “secondary school system” processes of didactic innovation, also mediated from a transversal use of digital technologies, the INES project aims to create the conditions to support the collaborative networking of teachers, external experts, and students to find, test, adapt and use (within common teaching workflows) didactic strategies and resources to tackle the NPS problem. The project needs to be carried out transnationally in order to complete and integrate all the partners’ expertise and share their know-how.
Enquadramento Científico
Domínio Científico (FOS - Nível 2): Ciências médicas e da saúde

Áreas Científicas (CORDIS - Nível 5)

Mais informações Não existem Áreas Científicas associadas ao Projeto.

Palavras Chave

Mais informações Não existem Palavras Chave associados ao Projeto.
Documentos
Mais informações Não existem Documentos associados ao Projeto.

Publicações associados ao Projeto

Instituições Participantes no Projeto
Instituição Contacto Criar Tab?
Nome Nome Curto País Tipo Participação Nome Telefone Email
ALMA MATER STUDIORUM - Università di Bologna Itália Universidade Proponente
Escola Secundária com 3.º Ciclo João Gonçalves Zarco Portugal Ensino Parceiro
Faculdade de Farmácia da Universidade do Porto FFUP Portugal Universidade Parceiro
Transilvania University of Brasov RO BRASOV01 Roménia S Parceiro
 
Orçamentos e Equipas
Orçamento Aprovado: 54.655,00 EUR
Valor Financiado Aprovado: 54.095,00 EUR
Valor co-financiado Aprovado: 560,00 EUR
Taxa de Financiamento: 100 %
Orçamento Confidencial:

Pessoas no Projeto

Instituição Nome Nome Curto Função Dedicação (%) Contribuição (%) Afetação
Data de Início Data de Fim
FFUP Bárbara Sofia Poléri da Silva BSPS Investigador 2022-09-01 2024-10-31
FFUP Eunice Martins Barbosa Couto do Carmo Investigador 2022-09-01 2024-10-31
FFUP Félix Dias Carvalho FDC Investigador 2021-11-01 2024-10-31
FFUP Fernando Manuel Gomes Remião FR Investigador Responsável 2021-11-01 2024-10-31
FFUP Helena Maria Ferreira da Costa Ferreira Carmo HMFCFC Investigador 2021-11-01 2024-10-31
FFUP Renata Sofia Araújo da Silva RSAS Investigador 2021-11-01 2024-10-31
FPCEUP Maria Amélia Pina Tomás Veiga MAPTV Investigador Responsável na UO 2021-11-01 2024-10-31

Técnicos no Projeto

Técnico Contacto
SPUP 656280 Bruno Miguel de Almeida Costa
Laboratórios
Mais informações Não existem Laboratórios associados ao Projeto.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Farmácia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-10-18 às 12:05:46 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias