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Four-quadrant propeller modeling: A low-order harmonic approximation

Título
Four-quadrant propeller modeling: A low-order harmonic approximation
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2013
Autores
Hausler, AJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Saccon, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Hauser, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pascoal, AM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 161-166
9th IFAC Conference on Control Applications in Marine Systems, CAMS 2013
Osaka, 17 September 2013 through 20 September 2013
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-VVJ
Abstract (EN): We propose a four-quadrant propeller model suitable for energy-efficient motion planning of autonomous marine vehicles. The model can be used to capture the main features of experimental thrust and torque curves by using a small number of parameters. We explore the connection between the propeller thrust, torque, and efficiency curves and the lift and drag curves of the propeller blades. The model originates from a well-known four-quadrant model, based on a sinusoidal approximation of the propeller curves, nontrivially modified in this paper to account for the typical drop off in the efficiency curve in correspondence to thrust inversion. Connections with the standard first-quadrant open-water model are drawn. © IFAC.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
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