Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Redesigning the Way Basic Biostatistics Is Trained to the Undergraduate Degree in Aquatic Sciences: A Blended Learning Approach

Redesigning the Way Basic Biostatistics Is Trained to the Undergraduate Degree in Aquatic Sciences: A Blended Learning Approach

Título
Redesigning the Way Basic Biostatistics Is Trained to the Undergraduate Degree in Aquatic Sciences: A Blended Learning Approach
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2009
Autores
Margarida Fonseca Cardoso
(Autor)
REIT
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Teresa Correia
(Autor)
REIT
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 176-180
Teaching and Learning 2009
Porto, Portugal, 7 a 9 de Dezembro de 2009
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
CORDIS: Ciências Sociais > Ciências da educação ; Ciências Tecnológicas
Outras Informações
Abstract (EN): The undergraduate degree in Aquatic Sciences was reformulated recently according to the Bologna Process. As in any other degree in applied biology, students are required to satisfy a biostatistics requirement. New educational technologies such as Moodle are available in the University of Porto as a tool to promote the blended learning experience among the academic community. This was an excellent opportunity to change the learning process. In redesigning this course, the classical programme in basic biostatistics was maintained but emphasis was given to the problem solving component. The exposition to small biological problems explored both theoretical and practical aspects of biostatistics, including verbal and written communication. A final assignment with the collaboration of researchers from the Centre of Marine and Environmental Research (CIIMAR) gave them a first insight into the professional world in the Aquatic Sciences area. A Forum gave the opportunity to contact the teacher whenever necessary, to ask questions about the assignments and exam, but was also a way to involve students in the learning process. The success achieved with this experience of blended learning has shown its potential in teaching different biostatistics courses.
Idioma: Português
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: mcard@icbas.up.pt
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

An increasing demand of Basic Biostatistics courses following the Bologna principles: a flexible blended learning approach (2009)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Margarida Fonseca Cardoso; Teresa Correia
A utilização de um modelo de blended learning no ensino da Bioestatística ao Mestrado em Saúde Pública (2009)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Margarida Fonseca Cardoso; Teresa Correia

Das mesmas áreas científicas

IT and Engineering Pedagogy (ITEP’13) (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Maria Teresa Restivo
An increasing demand of Basic Biostatistics courses following the Bologna principles: a flexible blended learning approach (2009)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Margarida Fonseca Cardoso; Teresa Correia
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-05-14 às 16:32:01 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias