Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The role of positive psychology constructs in predicting mental health and academic achievement in children and adolescents: a two-year longitudinal study

The role of positive psychology constructs in predicting mental health and academic achievement in children and adolescents: a two-year longitudinal study

Título
The role of positive psychology constructs in predicting mental health and academic achievement in children and adolescents: a two-year longitudinal study
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2011
Autores
Susana C. Marques
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Shane J. Lopez
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 12 1
Páginas: 1049-1062
ISSN: 1389-4978
Editora: Springer Nature
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
PsycInfo
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Psicologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-JEC
Abstract (EN): This longitudinal study presents the first examination of the relation between positive psychology constructs, mental health and academic achievement of students in Portugal. Using a sample of 367 middle-school students, the study revealed that crosssectional and longitudinal patterns of correlations between positive variables were consistent with expectations for the most part and suggested that hope, life satisfaction and self-worth have meaningful relations with mental health and academic achievement. In addition, no significant changes were found between the variables in study across the administrations and throughout the two cohorts, and all the variables in study demonstrate moderate to high stability across a 1- and 2-year time frame. Hope predicts students' academic achievement, and life satisfaction was the strongest predictor of mental health, over 2-years. The implications of the findings are discussed with reference to prior studies and for future research.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: dscmarques@mail.telepac.pt
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=000296301200009 ">Acesso à Web of Science</a><br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-80255130619&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a><br>
Nº de páginas: 14
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Validation of a Portuguese Version of the Children's Hope Scale (2009)
Artigo em Revista Científica Internacional
Susana C. Marques; José Luís Pais Ribeiro; Shane J. Lopez
Use of the "Mental Health Inventory-5" with portuguese 10-15 years old (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Susana C. Marques; José Luís Pais Ribeiro; Shane J. Lopez
"Building Hope for the Future": a program to foster strengths in middle-school students (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Susana C. Marques; Shane J. Lopez; José Luís Pais Ribeiro

Da mesma revista

Treatment adherence, meaning in life and affects in quality of life of HIV/AIDS patients (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ana Reis; Leonor Lencastre; Catherina Jonsson; Marina Prista Guerra
The role of hope, spirituality and religious practice in adolescents' life satisfaction: longitudinal findings (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Susana Marques; Shane J. Lopez; Joanna Mitchell
Hope and the academic trajectory of college students (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Matthew W. Gallagher; Susana Marques; Shane J. Lopez
Forgivingness and satisfaction with life (2003)
Artigo em Revista Científica Internacional
M. Munoz; G. Vainsonneau; Félix Neto; M. Girard; E. Mullet
"Building Hope for the Future": a program to foster strengths in middle-school students (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Susana C. Marques; Shane J. Lopez; José Luís Pais Ribeiro
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-10-31 às 21:31:00 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias