Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Teaching and learning based on peer review: A realistic approach in forensic sciences [version 1; referees: 2 approve

Teaching and learning based on peer review: A realistic approach in forensic sciences [version 1; referees: 2 approve

Título
Teaching and learning based on peer review: A realistic approach in forensic sciences [version 1; referees: 2 approve
Tipo
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ano
2016
Revista
Título: F1000ResearchImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 5
Página Final: 1048
ISSN: 2046-1402
Editora: F1000Research
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-E9F
Abstract (EN): Teaching and learning methods need a continuous upgrade in higher education. However it is also true that some of the modern methodologies do not reduce or prevent school failure. Perhaps the real limitation is the inability to identify the true reasons that may explain it or ignore/undervalue the problem. In our opinion, one of the current constraints of the teaching/learning process is the excess of and inadequate bibliography recommended by the teacher, which results in continuous student difficulties and waste of time in searching and selecting useful information. The need to change the paradigm of the teaching/learning process comes also from employers. They claim forensic experts armed with useful knowledge to face professional life. It is therefore mandatory to identify the new needs and opportunities regarding pedagogical methodologies. This article reflects on the recent importance of peer review in teaching/learning forensic sciences based on the last 10 years of pedagogical experience inseparably from the scientific activity. © 2016 Dinis-Oliveira RJ and Magalhães T.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Response to the comment on "Promising blood-derived biomarkers for estimation of the postmortem interval" (2016)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ricardo Jorge Dinis Oliveira; Felix Carvalho; Costa, I; Silvestre, R; Teresa Magalhães
Forensic toxicology in drug-facilitated sexual assault (2013)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ricardo Jorge Dinis Oliveira; Teresa Magalhães
"Foam Cone" exuding from the mouth and nostrils following heroin overdose (2012)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ricardo Jorge Dinis Oliveira; Santos A; Teresa Magalhães
Digital Health and Big Data Analytics: Implications of Real-World Evidence for Clinicians and Policymakers (2022)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Teresa Magalhães; Ricardo Jorge Dinis Oliveira; Taveira-Gomes, T
Computerized delineation of the teeth and comparison with a smiling photograph: identification of a body skeletonized by cadaverous ichthyofauna action (2021)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Valente Aguiar, MS; Castro Espicalsky, TL; Teresa Magalhães; Ricardo Jorge Dinis Oliveira

Ver todas (28)

Da mesma revista

The Inherent Drawbacks of the Pressure to Publish in Health Sciences: Good or Bad Science (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ricardo Jorge Dinis Oliveira; Teresa Magalhães
Association between S-COMT activity and impulsive and premeditated aggression in a population of violent offenders: preliminary results of a cross sectional study (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Jacinto Azevedo; Carvalho, C; Maria Paula Serrão; Coelho, R; vieira-coelho, ma; Figueiredo Braga, M
An ORCID based synchronization framework for a national CRIS ecosystem (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Moreira, JM; Cunha, A; Macedo, N
Effects of concomitant benzodiazepines and antidepressants long-term use on perspective-taking (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ana R. Gonçalves; Márcia Soares; Helena Garcez; Carina Fernandes; Mariana R. Pereira; Celeste Silveira; João Marques Teixeira; Fernando Barbosa
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-07-21 às 01:19:30 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias