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An improved k-omega turbulence model for FENE-P fluids without friction velocity dependence

Título
An improved k-omega turbulence model for FENE-P fluids without friction velocity dependence
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2021
Autores
M. McDermott
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
P. R. Resende
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
M. C. T. Wilson
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Alexandre Miguel Afonso
(Autor)
FEUP
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D. Harbottle, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
G. de Boer
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 90
Páginas: 1-13
ISSN: 0142-727X
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00T-YJQ
Abstract (EN): An improved k - omega turbulence model for viscoelastic fluids is developed to predict turbulent flows, with polymeric solutions described by the finitely extensible nonlinear elastic-Peterlin constitutive model. The k - omega model is tested against a wide range of direct numerical simulation data in fully-developed channel flow, with different rheological parameter combinations, and can predict all regimes of drag reduction (low, intermediate and high) with good performance. Closures are improved for the NLTij term, which captures the polymer extension due to turbulent fluctuations; a modified damping function, f mu, which accounts for the turbulent kinetic energy redistribution process; and the viscoelastic destruction term, E tau p . The main advantage of the current model is its ability to predict all flow features with model simplicity and without the need for friction velocity dependence, important for flows with reattachment due to their singularity caused by the stagnation points.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
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