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Stress path evolution in the ground due to railway traffic.Comparisons between ballasted and ballastless track systems

Título
Stress path evolution in the ground due to railway traffic.Comparisons between ballasted and ballastless track systems
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2018
Autores
Pedro Alves Costa
(Autor)
FEUP
Ana Ramos
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
António Gomes Correia
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): In this paper, a numerical study of the stress state evolution in the ground induced by the railway traffic is presented. The numerical models were developed considering two types of railway tracks: ballasted and ballastless tracks. Both structures were modelled in order to evaluate the differences obtained in terms of stresses under two different loading conditions: conventional passenger train (Alfa Pendular) and a freight train. The influence of the train speed and track irregularities were also studied. The numerical models were developed considering the 2.5D formulation based on FEM-PML approach. These results are a contribution to a better understanding the dynamic response of different track systems under distinct traffic scenarios and also to evaluate the comparative performance of the two systems.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
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Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Pedro Alves Costa; Rui Calçada; Ana Ramos; António Gomes Correia
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