Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Decision support tool to improve the spatial distribution of air quality monitoring sites

Decision support tool to improve the spatial distribution of air quality monitoring sites

Título
Decision support tool to improve the spatial distribution of air quality monitoring sites
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2019
Autores
Marlene Castro
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 10 3
Páginas: 827-834
ISSN: 1309-1042
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
INSPEC
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia
FOS: Ciências exactas e naturais > Ciências da terra e ciências do ambiente
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-N1D
Resumo (PT):
Abstract (EN): The air quality is an increasingly concerning topic. Efficient air quality monitoring system is highly required in urban areas due to the existing different types of air pollution sources. Consequently, air pollution profiles of the monitored region should be regularly evaluated to infer the efficiency of the monitoring system. This study applied principal components analysis (PCA) to air quality data from Porto (Portugal), aiming to characterize the spatial distribution of NO2,O-3 and PM10, concentration profiles. In the analysed period (2006 and 2013), some of the selected monitoring sites have been closed and others were moved to other locations. PCA allowed the evaluation of these changes in geographical distribution of the monitoring sites and the definition of proposals to improve the efficiency of air quality monitoring system. The performed analysis concluded that these last changes were correctly performed, but the reduction of the monitoring sites for NO2 and O-3 is still possible, being optimized the current number for PM10. In addition, the application of computational model HYSPLIT (Hybrid Single-Particle Lagrangian Integrated Trajectory) allowed analysing the air pollution transport over long distances in high pollutant concentration episodes, having found that the variation of NO2 and O-3 concentrations may be strongly influenced by air masses from the north of Spain. For PM10, there are two different air mass trajectories: the transport of air masses from the Galicia region and from North Africa.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Das mesmas áreas científicas

IAEA RER9153-2101099 - Project final report (2022)
Relatório Técnico
Maria De Lurdes Dinis
Capacity building and transfer knowledge in sustainable mining engineering practices (2021)
Poster em Conferência Internacional
Maria De Lurdes Dinis; Maria Cristina Vila

Ver todas (16)

Da mesma revista

Prediction of PM10 concentrations through multi-gene genetic programming (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Jose C M Pires; Maria C M Alvim Ferraz; Maria C Pereira; Fernando G Martins
Evolutionary procedure based model to predict ground-level ozone concentrations (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Jose C M Pires; Maria C M Alvim Ferraz; Maria C Pereira; Fernando G Martins
Estimation of urban POP and emerging SVOC levels employing Ligustrum lucidum leaves (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Natalia Soledad Graziani; Maria Florencia Tames; Ana Carolina Mateos; José Avelino Silva; Sara Ramos; Vera Homem; Nuno Ratola; Hebe Carreras
Design of air quality monitoring network of Luanda, Angola: Urban air pollution assessment (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Campos, PMD; Esteves, AF; Leitao, AA; Pires, JCM
Assessment of aerosols over five cities of Angola based on MERRA-2 reanalysis data (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Campos, PMD; Pires, JCM; Leitao, AA

Ver todas (6)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-10-06 às 11:29:17 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias