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Stress path evolution in the ground due to railway traffic. Comparison between ballasted and ballastless track systems

Título
Stress path evolution in the ground due to railway traffic. Comparison between ballasted and ballastless track systems
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2018
Autores
Ramos, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Correia, AG
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Alves Costa, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-7PT
Abstract (EN): In this paper, a numerical study of the stress state evolution in the ground induced by the railway traffic is presented. The numerical models were developed considering two types of railway tracks: ballasted and ballastless tracks. Both structures were modelled in order to evaluate the differences obtained in terms of stresses under two different loading conditions: conventional passenger train (Alfa Pendular) and a freight train. The influence of the train speed and track irregularities were also studied. The numerical models were developed considering the 2.5D formulation based on FEM-PML approach. These results are a contribution to a better understanding the dynamic response of different track systems under distinct traffic scenarios and also to evaluate the comparative performance of the two systems. © 2018 Taylor & Francis Group, London, UK.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
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