Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Bullying in Portuguese schools

Bullying in Portuguese schools

Título
Bullying in Portuguese schools
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2004
Autores
Pereira, B
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Mendonca, D
(Autor)
ICBAS
Neto, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Valente, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Smith, PK
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 25
Páginas: 241-254
ISSN: 0143-0343
Editora: SAGE
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Psicologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-000-AQA
Abstract (EN): A modified version of the Olweus school bullying questionnaire was administered to a sample of 4092 pupils, mainly aged 1012, in ten middle schools, six in the north (Braga) and four in the south of Portugal (Lisbon). We present and discuss the results of this survey on the following topics: frequencies of being bullied and bullying others; types of bullying; places where bullying occurs and children's opinions about the playground. These variables were analysed in terms of factors such as school grades, under-achievement, social class, gender and school location (north or south of the country). Logistic regression was used to identify risk factors for bullying behaviour. For being bullied, an increased risk was found for male and low social class students. After multivariable adjustment, factors remaining significantly associated with bullying others were gender, school grade, social class and years of under-achievement. The results are compared to the results of other studies in Norway, UK, Italy and Ireland.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: beatriz@iec.uminho.pt
Nº de páginas: 14
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Validation of a Portuguese Version of the Children's Hope Scale (2009)
Artigo em Revista Científica Internacional
Susana C. Marques; José Luís Pais Ribeiro; Shane J. Lopez
The differentiation and promotion of students' rights in Portugal (2009)
Artigo em Revista Científica Internacional
Feliciano Veiga; Fernando Garcia; Felix Neto; Leandro Almeida
School psychologists’ training to support inclusive education in Portugal: trainers’ perspectives of opportunities, challenges, and improvements (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Marisa Carvalho; Rosário Serrão; Helena Azevedo; Joana Cruz; Diana Alves; Cristina Martins; Elisabete Marques; Marisa Fonseca; Nuna Tormenta; Teresa de Jesus; Sofia Ramalho
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-08-21 às 00:20:15 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias