Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Slug flow simulator: A tool for the teaching and learning of two-phase slug flow regime in vertical columns

Slug flow simulator: A tool for the teaching and learning of two-phase slug flow regime in vertical columns

Título
Slug flow simulator: A tool for the teaching and learning of two-phase slug flow regime in vertical columns
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2007
Autores
Tiago Sotto Mayor
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Alexandra M F R Pinto
(Autor)
FEUP
Revista
Vol. 23 3
Páginas: 598-607
ISSN: 0949-149X
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Outras ciências da engenharia e tecnologias
CORDIS: Ciências Tecnológicas
Outras Informações
ID Authenticus: P-004-DH7
Abstract (EN): The learning-oriented approach, with its emphasis on student engagement, has been implemented in a course that utilizes a slug flow simulator (SFS), in the context of research assignments that complement traditional engineering lectures. The course is a Master's degree in Theoretical and Applied Fluid Mechanics, at the Engineering Faculty of Porto University (Portugal). The goal is to engage students proactively in the learning process, so as to enrich their learning experience and foster knowledge retention. The main features of the simulator are presented (main windows, input parameters and monitored variables) and the potential benefits of its use are discussed A series of tasks of increasing complexity are proposed, covering both undergraduate and graduate levels.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Welcome to Engineering: Gender Equality in Learning and Integration among First Year Students (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Manuel Firmino Torres; Sara Ferreira; Armando Jorge Sousa; Luciano Moreira; Raquel Torres
Tuning PID controllers using the ITAE criterion (2005)
Artigo em Revista Científica Internacional
Martins FG
Teaching residence time distributions in the laboratory (2002)
Artigo em Revista Científica Internacional
Lopes, JM; Lemos, F; Pinheiro, C; Ribeiro, FR; Magalhaes, FD; Mendes, A; Costa, C
Teaching Laminar-flow reactors: From experimentation to CFD simulation (2006)
Artigo em Revista Científica Internacional
L. M. Madeira; A. Mendes; F. D. Magalhães
Sucrose inversion: An experiment on heterogeneous catalysis (2003)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mendes, A; Magalhaes, FD; Madeira, LM

Ver todas (14)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-10-01 às 10:23:52 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias