Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Collision Avoidance for Multi-robot Systems with Coincident Paths Based on Fictitious Collision Points Using Nonlinear Formulation

Collision Avoidance for Multi-robot Systems with Coincident Paths Based on Fictitious Collision Points Using Nonlinear Formulation

Título
Collision Avoidance for Multi-robot Systems with Coincident Paths Based on Fictitious Collision Points Using Nonlinear Formulation
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2017
Autores
Souza, MBA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
de Oliveira, EJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
de Oliveira, LW
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-82R
Abstract (EN): This paper addresses the problem of collision avoidance along specified paths in multiple mobile robot systems. These collisions can be represented by points of intersection or coincident segments between paths. The proposal of the work is to model these segments where the collision is possible through fictitious points. In addition, the advantages of the nonlinear versus mixed integer linear formulation, widely used in the literature, are verified. Comparisons were made and it¿s proved the superiority of the proposed method with respect to complexity, computational time and inclusion of nonlinear constraints. Moreover, the simulations performed using this technique indicate that the method is promissory for applications in real systems. © Springer International Publishing AG 2018.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2025-11-26 às 21:33:39 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias