Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Dracula and the gothic in literature, pop culture and the arts

Dracula and the gothic in literature, pop culture and the arts

Título
Dracula and the gothic in literature, pop culture and the arts
Tipo
Livro
Ano
2015
Autores
Ermida, Isabel
(Editor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Classificação Científica
FOS: Humanidades
Outras Informações
Abstract (EN): This volume brings together fourteen articles that reappraise the productivity of Stoker’s Dracula and the strong influence it still exerts on today’s generations. The volume explores various multimodal and multimedia adaptations of the book, by critically examining its literary, cinematic, theatrical, televised and artistic versions. In so doing, it reassesses the origins, evolution, imagery, mythology, theory and criticism of Gothic fiction and of the Gothic (sub)culture. The volume is innovative in that it congregates various angles to the Gothic phenomenon, providing an overview of the interdisciplinary relationships between different cultural, artistic and creative reworkings of the Gothic in general and of Stoker’s legacy in particular.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: Editado em colaboração com a Rodopi (Boston). E-ISBN: 978-90-04-30806-0; Publication Date: October 2015; Copyright Year: 2016.
Nº de páginas: 345
ISBN: 978-90-04-30617-2
Coleção: DQR studies in literature
Vol.: 60
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Contidas
Capítulo ou Parte de Livro
Azevedo, Carlos (Autor) (FLUP)
Publicações Relacionadas
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-07-20 às 19:29:17 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias