Go to:
Logótipo
You are here: Start > Publications > View > Método Probabilístico para Identificação de Zonas de Acumulação de Acidentes
Horário de verão da Biblioteca
Publication

Método Probabilístico para Identificação de Zonas de Acumulação de Acidentes

Title
Método Probabilístico para Identificação de Zonas de Acumulação de Acidentes
Type
Article in International Scientific Journal
Year
2013
Authors
António Fidalgo Couto
(Author)
FEUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications View Authenticus page View ORCID page
Sara Ferreira
(Author)
FEUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications View Authenticus page View ORCID page
Scientific classification
FOS: Engineering and technology > Civil engineering
CORDIS: Technological sciences > Engineering > Civil engineering > Infrastructures engineering
Other information
Authenticus ID: P-00K-WJB
Resumo (PT): Neste trabalho apresenta-se um novo método de definição e identificação de zonas de acumulação (ZAA) de acidentes considerando um modelo de regressão binário. Este modelo permite calcular a probabilidade de um local ser ou não ZAA tendo em conta as características geométricas e funcionais do mesmo. Este novo método foi aplicado ao caso das interseções tendo-se, para tal, gerado uma base de dados fictícia considerando as características da sinistralidade e das interseções da cidade do Porto. Através da simulação de dados é possível conhecer a priori as ¿verdadeiras¿ ZAA. O desempenho do método foi analisado com base nos erros resultantes da classificação dos locais em ZAA ou não-ZAA, e comparado com dois dos métodos mais aplicados e analisados ¿ o método de ranking pelo número de acidentes e o método Bayesiano-empírico. Desta análise verificou-se que o método binário proposto tem claramente melhor desempenho.
Abstract (EN): : This paper presents a new methodology to define and to identify hot spot based on a binary regression model. Considering the geometric and functional site characteristics, the model estimates the probability of a site being a hot spot. This method was applied to intersections using a simulation-based approach to data generated considering the characteristics of the Porto city data base. Using simulation, it is possible to establish sites that are a priori ¿true¿ hot spot. The performance of the new method was evaluated using the errors of the classification outcomes of the sites and compared with two commonly implemented methods that are the simple ranking of sites and the empirical Bayesian technique. This analysis has set that the proposed binary model performed better.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
No. of pages: 7
Documents
We could not find any documents associated to the publication with allowed access.
Related Publications

Of the same authors

2nd Progress Report - LIVE Project (2014)
Technical Report
Sara Ferreira; Marco Raul Soares Amorim; Luis Falcão; António Fidalgo Couto; Carlos Rodrigues; José Pedro Tavares
1st Interim Report LIVE Project (2013)
Technical Report
Sara Ferreira; António Fidalgo Couto; José Pedro Tavares; Carlos Rodrigues
SIESTA – Enhancing Safety by Using Data from Real-Time Driver Drowsiness Feedback: Memoria Final (2018)
Technical Report
Sara Ferreira; António Fidalgo Couto; José Pedro Tavares; Zafeiris Kokkinogenis
Proposta de expansão da rede de cinemómetros da rede Ascendi (2022)
Technical Report
Sara Ferreira; António Lobo; António Couto; Sérgio Duarte; Joana Cabral
Memoria Final - Project SIESTA (2017)
Technical Report
Sara Ferreira; António Fidalgo Couto; José Pedro Tavares; Zafeiris Kokkinogenis

See all (129)

Of the same scientific areas

Evaluation Report on Citizen Engagement, ELAN Deliverable No. D10.14 (2012)
Technical Report
Davor Kontić; Begga van Cauwenberge; Marko Matulin; Stefica Mrvelj; Jana Válková; José Pedro Tavares; Cristina Vilarinho; Milena Marega; Matthias Fiedler; Marcel Braun; Dirk Engels; Eliene Van Aken
Douro's Inland Waterway 2020 - New Markets and Services in Douro's Inland Waterway - Relatório Final (2016)
Technical Report
Carlos Rodrigues; António Couto; António Lobo; Marco Amorim; Eduarda Mano

See all (52)

Of the same journal

Metodologia para avaliação dos fatores condicionantes da velocidade em regime livre em ambiente periurbano (2012)
Article in International Scientific Journal
António Lobo; Fernanda Sousa; Carlos Rodrigues; António Couto
Método probabilístico para identificação de zonas de acumulação de acidentes (2013)
Article in International Scientific Journal
Sara Ferreira; António Couto
Avaliação da segurança rodoviária em fase de planeamento: modelo estatístico de resposta qualitativa (2012)
Article in International Scientific Journal
Sara Ferreira; António Couto
Avaliação da segurança rodoviária em fase de planeamento: modelo estatístico de resposta qualitativa (2012)
Article in International Scientific Journal
Sara Ferreira; António Fidalgo Couto

See all (7)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Accessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page generated on: 2024-07-18 at 22:26:28 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal