Go to:
Logótipo
You are here: Start > Publications > View > O Polimento no Design de Jogos Digitais - Um recorte da Indústria Brasileira de Desenvolvimento de  Jogos
Today is sunday
MatCamp@FEUP
Publication

O Polimento no Design de Jogos Digitais - Um recorte da Indústria Brasileira de Desenvolvimento de  Jogos

Title
O Polimento no Design de Jogos Digitais - Um recorte da Indústria Brasileira de Desenvolvimento de  Jogos
Type
Thesis
Year
2018-07-17
Authors
Adeline Daniele da Silva Costa
(Author)
FEUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Scientific classification
FOS: Engineering and technology > Other engineering and technologies
Other information
Resumo (PT): O polimento é frequentemente citado na indústria de jogos como elemento capaz de aumentar significativamente a qualidade dos jogos digitais. Entretanto, não existe uma definição única sobre em que significados e atividades esse processo consiste. É com o intuito de explorar os desdobramentos sobre esse tema que a presente investigação foi idealizada. O estudo busca identificar de que forma esse tema é interpretado abordado por profissionais da indústria de jogos brasileira. As informações foram coletadas por meio de uma pesquisa qualitativa com entrevistas profundas semi-estruturadas entre os meses de janeiro a maio de 2018 com 13 profissionais da indústria no país. A diversidade de opiniões, experiências formas de abordagem de cada desenvolvedor entrevistado contribuíram na formação de um conjunto de diretrizes com os melhores processos para a produção de um jogo digital com alto nível de polimento.
Abstract (EN): Polishment is frequently mentioned in the games industry as an element capable of significantly increasing the quality of digital games. However, there is not a single definition to the meaning and what activities are involved in this process. Considering this context, the following study was conceived to explore the ramifications of this subject. The investigation aims to identify how this topic is interpreted and which approaches are taken by professionals of brazilian games industry. The data were collected through a qualitative method using in-depth semi-structured interviews between January and May of 2018 with 13 developers from Brazil. A diversity of ideas, experiences and approaches were collected from each professional interviewed and contributed in the construction of a serie of guidelines with the best initiatives to produce a well-polished digital game. Keywords: Game Design, Digital Games, Polishment in Games Development, Polished Game Development, Games Development.
Language: Portuguese
No. of pages: 71
Documents
File name Description Size
Dissertacao_V4 O Polimento no Design de Jogos Digitais - Um recorte da Indústria Brasileira de Desenvolvimento de Jogos 2527.82 KB
Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Accessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page generated on: 2025-11-23 at 09:58:04 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal