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Inauguração da Exposição A Velha Escola Morreu
Publication

Deícticos e persuasão no discurso publicitário

Title
Deícticos e persuasão no discurso publicitário
Type
Chapter or Part of a Book
Year
2018
Authors
Pinto, Alexandra Guedes
(Author)
FLUP
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Scientific classification
CORDIS: Humanities > language sciences
Other information
Resumo (PT): Neste texto fazemos uma análise de alguns aspetos sintáticos e semânticos do verbo leve dar em Português Europeu, defendendo que há pelo menos dois valores distintos deste verbo leve: um em que tem três argumentos (DAR 2) e, nessa medida, aproxima-se do verbo pleno correspondente (DAR 1) e outro em que é verdadeiramente leve e tem, pelo menos aparentemente, dois argumentos, não sendo, portanto, ditransitivo (DAR 3). Propomos que o verbo leve DAR 2 é gerado numa posição baixa na estrutura, idêntica à do verbo pleno, distinguindo-se dele por formar um predicado complexo com o N deverbal com o qual se combina, enquanto o verbo leve DAR 3 é gerado na posição de v.
Abstract (EN): In this text we analyze some syntactic and semantic aspects of the light verb dar ‘to give’ in European Portuguese, arguing that there are, at least, two distinct values of this light verb: one where it has three arguments (DAR 2) and, therefore, it is close to the corresponding full verb (DAR 1) and other value in which it is truly a light verb and it has, at least apparently, two arguments and it is therefore not ditransitive (DAR 3). We propose that the light verb DAR 2 is generated in a low position in the structure, similar to the full verb, distinguishing itself from it by forming a complex predicate with the deverbal N with which it combines, while the light verb DAR 3 is generated in v.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
File name Description Size
22_deicticos_e_persuasao 326.40 KB
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