Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Psychometric Properties of the Social Skills Questionnaire: portuguese adaptation of the Student Form (Grades 7 to 12)
Mapa das Instalações
FC6 - Departamento de Ciência de Computadores FC5 - Edifício Central FC4 - Departamento de Biologia FC3 - Departamento de Física e Astronomia e Departamento GAOT FC2 - Departamento de Química e Bioquímica FC1 - Departamento de Matemática

Psychometric Properties of the Social Skills Questionnaire: portuguese adaptation of the Student Form (Grades 7 to 12)

Título
Psychometric Properties of the Social Skills Questionnaire: portuguese adaptation of the Student Form (Grades 7 to 12)
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2011
Revista
Vol. 14 1
Páginas: 486-499
ISSN: 1138-7416
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
PsycInfo
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Psicologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-S2F
Abstract (EN): The present study aims to analyze the psychometric properties of the student form (Grades 7 to 12) of the Social Skills Questionnaire authored by Gresham and Elliott (1990), on a sample of Portuguese adolescents. Participants included 573 students, both female and male, aged 14 to 19. Reliability was assessed through Cronbach's alpha and was .87 for the total scale, ranging from.58 to .72 for the subscales. A confirmatory factor analysis revealed that the main adjustment indices presented unexpected values. A principal components analysis indicated that several items of the cooperation subscale correlated with other factors. Adequate adjustment indices were found when cooperation was removed from the model. Semantic dualities due to cultural factors and difficulties assuming the cooperation dimension as an independent dimension might explain the results observed. The reorganization of the SSQ offers a reliable and valid instrument for research within the Portuguese population.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: Catarinap.mota@gmail.com
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=000289755200044">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-79954527042&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 14
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Computational methods in visual perception. (2007)
Outras Publicações
correia, mv; santos, ja
Validation of a portuguese version of the Aspiration Index for Adolescents (AI) (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mónica Costa; Paula Mena Matos; Catarina Pinheiro Mota
Use of the "Mental Health Inventory-5" with portuguese 10-15 years old (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Susana C. Marques; José Luís Pais Ribeiro; Shane J. Lopez
The thousand shades of the financial and economic crisis: a study of the social representations of the crisis in Portugal (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Gabrielle Poeschl; Joaquim Pires Valentim; Bruno Pereira da Silva
The psychological adjustment of children with asthma: study of associated variables (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Lígia Lima; Marina Prista Guerra; Marina Serra de Lemos

Ver todas (25)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Ciências da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Última actualização: 2016-03-23 I  Página gerada em: 2024-11-01 às 01:49:31 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias