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An efficient design method for multi-material bolted joints used in the railway industry

Título
An efficient design method for multi-material bolted joints used in the railway industry
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2011
Autores
Catalanotti, G
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Camanho, PP
(Autor)
FEUP
Ghys, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Marques, AT
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Título: Composite StructuresImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 94 11
Páginas: 246-252
ISSN: 0263-8223
Editora: Elsevier
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia dos materiais
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-JEN
Abstract (EN): A methodology to design and analyze multi-material bolted joints in hybrid train structures is presented. This methodology enables the prediction of the response of a multi-material bolted joint in a short amount of time and it is suitable to be used for large structures, where the number of bolts can be very high. The method developed is applied to a real industrial case which consists on the connection between the roof and the side of a carbody shell train structure. Experimental tests are performed on a full-size sub-component. The comparison between the experimental data and the numerical results confirms the accuracy of the method.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: giuseppe.catalanotti@fe.up.pt
Nº de páginas: 7
Documentos
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