Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Musical Analogies to Teach Middle School Students Topics of the Quantum Model of the Atom
Mapa das Instalações
FC6 - Departamento de Ciência de Computadores FC5 - Edifício Central FC4 - Departamento de Biologia FC3 - Departamento de Física e Astronomia e Departamento GAOT FC2 - Departamento de Química e Bioquímica FC1 - Departamento de Matemática

Musical Analogies to Teach Middle School Students Topics of the Quantum Model of the Atom

Título
Musical Analogies to Teach Middle School Students Topics of the Quantum Model of the Atom
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Vieira, H
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carla Morais
(Autor)
FCUP
Revista
Vol. 99
Páginas: 2972-2980
ISSN: 0021-9584
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00W-Y07
Abstract (EN): Society needs transdisciplinary citizens with good scientific literacy. One way to achieve this could be through the use of areas or subjects for which students have more affinity and expertise. This study seeks to maximize the chemistry learning of students who want to be musicians, through the use of analogies. Analogies are a powerful tool to explain abstract, unfamiliar, or complex scientific concepts (such as the quantum atomic model) in familiar terms and to promote positive attitudes toward learning science. A case study is presented regarding the use of musical analogies developed to teach the atom concept, subatomic particles, and the atomic structure, according to the quantum mechanical model of the atom. A cohort of 50 Portuguese 12 to 13 year old students, enrolled in the seventh grade of a middle school music course, was selected by convenience sampling from four schools. A questionnaire and interviews were used for data gathering. The results show that the musical analogies used helped to overcome students' difficulties regarding the topics taught, improved chemistry learning, and stimulated attentiveness and interest. The use of analogies between music and chemistry with students of similar characteristics to those of this study, or the use of different areas and subjects for other student backgrounds and tastes, can be fruitful for teaching chemical content.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 9
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Bridging Music and Chemistry: A Marching Band Analogy to Teach Kinetic-Molecular Theory (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vieira, H; Carla Morais

Da mesma revista

Using Green Star Metrics To Optimize the Greenness of Literature Protocols for Syntheses (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rita C. C. Duarte; Maria Gabriela Ribeiro; Adélio A. S. C. Machado
Studies on the Food Additive Propyl Gallate: Synthesis, Structural Characterization, and Evaluation of the Antioxidant Activity (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
garrido, jorge; manuela garrido, e.; borges, fernanda
Specialization, Chemistry, and Poetry: Challenging Chemistry Boundaries (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
João Carlos Paiva; Carla Morais; Luciano Moreira

Ver todas (33)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Ciências da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Última actualização: 2016-03-23 I  Página gerada em: 2024-07-22 às 21:25:11 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias