Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Bridging Music and Chemistry: A Marching Band Analogy to Teach Kinetic-Molecular Theory
Mapa das Instalações
FC6 - Departamento de Ciência de Computadores FC5 - Edifício Central FC4 - Departamento de Biologia FC3 - Departamento de Física e Astronomia e Departamento GAOT FC2 - Departamento de Química e Bioquímica FC1 - Departamento de Matemática

Bridging Music and Chemistry: A Marching Band Analogy to Teach Kinetic-Molecular Theory

Título
Bridging Music and Chemistry: A Marching Band Analogy to Teach Kinetic-Molecular Theory
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Vieira, H
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carla Morais
(Autor)
FCUP
Revista
Vol. 99
Páginas: 729-735
ISSN: 0021-9584
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-TC9
Abstract (EN): Scientific literacy is an important skill for students' success, given the characteristics of today's society. However, not all students have a natural predisposition toward science, chemistry in particular. Considering the relevance of transdisciplinary learning, schools should foster the scientific abilities for which students may have less aptitude or interest by taking advantage of areas and subjects that they have more inclination and knowledge. The use of analogies through comparisons between familiar and unfamiliar domains can potentiate the learning of abstract, unknown, or complex chemistry concepts. This article describes a case study regarding the use of a marching band analogy that was developed to teach kinetic-molecular theory. The study involved a convenience sample of 50 Portuguese seventh grade students attending a middle school music course, from four specialized music education schools. Data was collected through a questionnaire and an interview. Results reveal that the marching band analogy for kinetic-molecular theory, considering the students' profile, is didactic and suitable, enhances their attention and interest, and promotes their chemistry learning. In order to benefit chemistry education, we recommend the development and use of analogies between chemistry and music with students of similar profiles or the use of different areas and subjects for other student profiles.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 7
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Musical Analogies to Teach Middle School Students Topics of the Quantum Model of the Atom (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vieira, H; Carla Morais

Da mesma revista

Using Green Star Metrics To Optimize the Greenness of Literature Protocols for Syntheses (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rita C. C. Duarte; Maria Gabriela Ribeiro; Adélio A. S. C. Machado
Studies on the Food Additive Propyl Gallate: Synthesis, Structural Characterization, and Evaluation of the Antioxidant Activity (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
garrido, jorge; manuela garrido, e.; borges, fernanda
Specialization, Chemistry, and Poetry: Challenging Chemistry Boundaries (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
João Carlos Paiva; Carla Morais; Luciano Moreira

Ver todas (34)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Ciências da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Última actualização: 2016-03-23 I  Página gerada em: 2024-10-02 às 14:06:26 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias