Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The assessment of performance trends and convergence in education and training systems of European countries
Mapa das Instalações
FC6 - Departamento de Ciência de Computadores FC5 - Edifício Central FC4 - Departamento de Biologia FC3 - Departamento de Física e Astronomia e Departamento GAOT FC2 - Departamento de Química e Bioquímica FC1 - Departamento de Matemática

The assessment of performance trends and convergence in education and training systems of European countries

Título
The assessment of performance trends and convergence in education and training systems of European countries
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023
Autores
Stumbriene, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Barbosa, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Jakaitiene, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 305
Páginas: 356-372
ISSN: 0377-2217
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00W-NM4
Abstract (EN): The Strategic Framework for European Cooperation in Education and Training (ET 2020) aimed to pro-mote the exchange of best practices among the Member States. This paper assesses the performance evo-lution of European countries in terms of the common objectives for the education sector. The framework used to evaluate European education systems is based on constructing a composite indicator adopting a benefit-of-the-doubt approach. The evaluation of performance change over time is done using a Global Malmquist Index. Sigma and beta convergence of EU countries are also explored using non-parametric frontier techniques. The results are analysed for the period 2009-2018 and discussed in light of the goals envisaged and the national policies adopted. The results revealed a trend of improvement in the perfor-mance of education systems in most European countries in the period analysed. Although most European countries moved closer to the European best practice frontier over time, as confirmed by the values of sigma-convergence, a few countries are still lagging considerably below their peers, as revealed by the existence of divergence in beta.(c) 2022 The Authors. Published by Elsevier B.V. This is an open access article under the CC BY-NC-ND license ( http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ )
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 17
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Synchronisation in vehicle routing: Classification schema, modelling framework and literature review (2024)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Soares, R; Marques, A; Pedro Amorim; Parragh, SN
Retail shelf space planning problems: A comprehensive review and classification framework (2021)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Teresa Bianchi Aguiar ; Alexander Hübner; Maria Antónia Carravilla; José Fernando Oliveira
Irregular packing problems: A review of mathematical models (2020)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Aline A. S. Leão; Franklina M. B. Toledo; José Fernando Oliveira; Maria Antónia Carravilla; Ramón Alvarez-Valdés
Digitalization and omnichannel retailing: Innovative OR approaches for retail operations (2021)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Alexander Hübner; Pedro Amorim; Jan Fransoo; Dorothee Honhon; Heinrich Kuhn; Victor Martinez de Albeniz; David Robb
Cutting and packing (2007)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Jose Fernando Oliveira; Rua Dr. Roberto Frias; Gerhard Wascher

Ver todas (90)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Ciências da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Última actualização: 2016-03-23 I  Página gerada em: 2024-07-19 às 09:17:37 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias