Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Tandem tapered roller bearings no-load torque loss in a rear axle gear transmission
Mapa das Instalações
FC6 - Departamento de Ciência de Computadores FC5 - Edifício Central FC4 - Departamento de Biologia FC3 - Departamento de Física e Astronomia e Departamento GAOT FC2 - Departamento de Química e Bioquímica FC1 - Departamento de Matemática

Tandem tapered roller bearings no-load torque loss in a rear axle gear transmission

Título
Tandem tapered roller bearings no-load torque loss in a rear axle gear transmission
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2021
Autores
Cruz, JAO
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Marques, PMT
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Jorge Seabra
(Autor)
FEUP
Martins, RC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 157
ISSN: 0301-679X
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00T-ASR
Abstract (EN): The main no-load power loss source of a rear axle is the pre-loaded pinion tapered roller bearings, as concluded in a previous work. Therefore, the pinion roller bearings torque loss was studied in detail, where the influence of several parameters was considered, such as, the starting torque of the pinion tapered roller bearings, the oil level, the lubricant viscosity and the rotational speed. Due to the nature of the assembly of the pinion shaft assembly, pre-load in the tapered roller bearings is difficult to measure, however the starting torque of this assembly can be easily measured. For this reason, in this work a rolling bearing torque loss empirical equation was developed, where it uses as input parameters the starting torque, the oil dynamic viscosity, operating speed and the rolling bearing mean diameter and width.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 20
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Two phosphonium cation-based ionic liquids used as lubricant additive. Part II: Tribofilm analysis and friction torque loss in cylindrical roller thrust bearings at constant temperature (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Hernandez Battez, AH; Carlos M C G Fernandes; Martins, RC; Graca, BM; Anand, M; Blanco, D; Jorge Seabra
Two phosphonium cation-based ionic liquids used as lubricant additive Part I: Film thickness and friction characteristics (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Hernandez Battez, AH; Carlos M C G Fernandes; Martins, RC; Bartolome, M; Gonzalez, R; Jorge Seabra
Tribological performance of green nanolubricants using functionalized CaCO3 nanoparticles (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carlos M C G Fernandes
Torsional fretting wear experimental analysis of a R3 offshore steel against a PC/ABS blend (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
T. Pandim; T. Doca; A. R. Figueiredo; Francisco M. Andrade Pires
Torque loss of type C40 FZG gears lubricated with wind turbine gear oils (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carlos M C G Fernandes; Ramiro C Martins; Jorge. H O Seabra

Ver todas (57)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Ciências da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Última actualização: 2016-03-23 I  Página gerada em: 2024-10-03 às 00:31:57 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias